Jag menade om det var en ökning ed 3500kr.
Aldrig hört något vårdbiträde få 23' utan OB.... men men....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag menade om det var en ökning ed 3500kr.
Aldrig hört något vårdbiträde få 23' utan OB.... men men....
1500 kr är det jag hört på min arbetsplats
Ja, 30+. De har ju jobbat ett tag, men man får iaf runt 27 som ingångslön numera, iaf i min kommun.
Jag började jobba inom äldreomsorgen förra året, gick in på 24.500kr, (med ob ca 26’) noll utbildad, däremot jobbat som personlig assistent i 12 år innan. Jag studerar nu och blir färdig vårdbiträde våren -23, sen kommer jag då läsa vidare till uska och bli klar med det våren -24 (som det ser ut nu).
Det står vårdbiträde i mitt anställningsavtal redan i dag, men förhoppningsvis går lönen upp lite redan när jag faktist blir utbildad vårdbiträde, sen ytterligare när jag är klar som uska.
Jobbar 50% och studerar 50%, och är med i det sk äldreomsorgslyftet så jag får en heltidslön då kommunen betalar/ersätter mina studier.
Okej, 1500 före skatt, alltså? Det blir en tusing kvar... visst, det är litegrann, men känns väl inte jättekul det heller, faktiskt.
Alltså, jag har aldrig tänkt särskilt mycket på lönen (då hade jag väl valt ett annat jobb från början och/eller jobbat heltid, vilket jag ju heller inte vill...), men nog tycker jag som sagt att det ska löna sig att man pluggat, det tycker jag.
Min kommun ligger bland de lägsta i länet och jag var underbetald; hade samma lön som ett vårdbiträde trots att jag är utbildad undersköterska och 9 års erfarenhet....Delvis därför jag sa upp mig. Slita för två och dessutom underbetald. Nä fy fan.
Okej . Ja men precis! Jag har också jobbat i x antal år, men känner ju verkligen att utbildningen ger mig mycket, kanske tack vare att jag och mina klasskompisar har den erfarenhet vi har också...Det tror jag, men kan inte säga helt hundra. När jag funderade om jag skulle läsa till uska (började läsa psykiatrikursen) så resonerade jag kring att det är bra att vara utbildad eftersom jag då har mer kunskap om äldre och sjukvård, jag hade arbetat några år så jag tänkte att jag borde ha lite kunskap gratis, och eftersom det är så pass låga löner, men jag trivdes med jobbet så ville jag göra det jag kunde för att åtminstone få lite mer i lön i alla fall.
Jo man tycker verkligen det! Vem vill slita på ett jobb som du inte kan försörja dig på? 2 jobb ?!? Lixom alla jä*la omkostnader ökar ju överallt.Men precis, nog ska det synas skillnad!
Att det kan vara så olika mellan kommuner... Konstigt! Som @Stekspaden skriver också, lön på 19', blir ju bara 13' kvar efter skatt?! Och det är om man jobbar heltid :S
Okej . Ja men precis! Jag har också jobbat i x antal år, men känner ju verkligen att utbildningen ger mig mycket, kanske tack vare att jag och mina klasskompisar har den erfarenhet vi har också...
Jo men precis... går ju bra för mig som är själv o utan bil... Men för andra? :SJo man tycker verkligen det! Vem vill slita på ett jobb som du inte kan försörja dig på? 2 jobb ?!? Lixom alla jä*la omkostnader ökar ju överallt.