Från rygg till mage första gången.

Smulu

Trådstartare
Idag på morgonen 04:30 så vände sig Frida ca 12 veckor för allra första gången!
Från rygg till mage. schwop sa det och så hade hon vänt sig.

Mammas duktiga tjej! *pöser av stolthet*

När vände sig era för första gången?

Sv: Från rygg till mage första gången.

Åh vad duktigt!! :love:

Min visar inte alls intresse för att prova ens :mad: Förut var hon tvärarg på mage, det börjar gå över men vända sig? Larvigt, tycker hon :rofl: Hon är 11 veckor.

Har hon försökt mycket innan eller kom det bara?

Hon har försökt ganska mycket.

Gillade att ligga på mage från första dagen :)

Min ville bara vara på mage om hon skulle sova :mad: Hon är lite tvärtom, haha.
Hoppas hon också vänder sig snart, tycker det är så kuuuul när det går framåt :bump:

Grattis! Eller vad säger man:rofl:
Isak 11 v låg och kämpade med vändingsförsök i går men lyckades inte riktigt. Men antar att det kommer snart

Visst blir man stolt! :laugh:
Erik är 4 månader och vände sig för första gången för nån vecka sen, bakom ryggen på mig och sambon. Nu vänder han sig så fort han läggs på rygg! Sen ligger han där helt fascinerad, alldeles tyst och bara tittar sig omkring. :)

Ailie vände sig från mage till rygg när hon var 2 månader och från rygg till mage när hon var ca 3 månader. Nu är hon 4,5 och vänder sig bara ibland. När hon orkar. :D

Grattis! Eller vad säger man:rofl:
Isak 11 v låg och kämpade med vändingsförsök i går men lyckades inte riktigt. Men antar att det kommer snart

Får man kapa tråden 1 sekund och fråga om din 11-veckors är helt stadig i nacken? Lyfter huvudet i magläge och sånt? Elina gör inte det, hon vobblar runt som en banan bara om hon ligger på mage ...
Är hon svag i rygg och nacke då? Eller har jag för bråttom :crazy:

Jason vände sig från mage till rygg när han var 2 veckor, tyvärr då han sov i soffan vilket resulterade att han drattade ur.:crazy:
Tack gode gud för låg soffa och tjock och mjuk matta.
Från rygg till mage vände han sig då han var 1½-2 månader ca.

Jag kan ju säga hur A var, han var inte stadig alls när han var 3 månader. Man såg allas bebisar var så stadiga, satt på höften osv, och Arvid kunde inte hålla huvudet själv. Låg han på mage kunde han lyfta huvudet, det från dag 1, men dte är tydligen inte samma muskler som håller huvudet i upprätt enligt barnsjukgymnasten.

Nu hade ju Arvid en mild form av "vad det nu hette", när de är sneda i nacken och bara kan titta åt ett håll, så det kan ju ha berott på det att ahn inte kunde hålla huvudet. Han var 4 månader innan han var helt stadig, och nu är han ytterst normal i all annan utveckling! :D

Det är säkert inget fel på Elina, vissa bebisar är senare än andra (även om det inte känns kul att hörA det när man är orolig) och är de sena med en sak så kan de vara tidgare med nästa

Senast ändrad:

Li vände sig rätt tidigt, runt 6 veckor. Men hon har vart rätt tidig med det mesta (tror jag?) Hon började åla runt i lägenheten när hon var strax över två månader, reste sig gjorde hon första gången vid 5½, nu är hon 7 månader och står mycket stadigt och går runt möblerna med bara en hand som stöd.

Krypa ordentligt började hon dock med rätt nyligen, fast när hon får bråttom någonstanns så tar gammla takterna i och hon ålar sig fram.

Jo, jag försöker att inte oroa mig ... och det gör ju inget att det tar lite tid, hon ägnade de första 4 veckorna åt att växa ikapp, så jag brukar se det som att hon startade 4 veckor sent :)

Oj vad tidigt ! Har det hållit i sig så han är tidig med allt?

Alice har sedan vi kom hem från BB vänt sig till sidan och mage. Hon vill inte sova på rygg.... :D
Sen är hon expert på att åla... vi lägger henne mellan oss i sängen, men vaknar alltid med henne liggandes klistrad mot någon av oss.:confused: Tror jag ska sätta upp en kamera för att se hur hon lyckas.... :idea:

:eek: Vilka tidiga ungar alla har.

Min snutta vände sig inte helt förrän hon var 7 mån ungefär. Fast det var inte fysiken som satte stopp utan hon hatade att ligga på mage. Så fort jag la henne på mage så gallskrek hon och jag hade inte hjärta att låta henne ligga kvar. Därav vände hon sig inte heller till magläge. Tillslut kände jag att nu måste hon vända sig vare sig hon vill eller inte. Så jag la henne på mage och satte mig bredvid och försökte kolla lite på TV. Hon gallskrek. Sen gav hon upp och låg bara med huvudet på sidan och tittade på mig. Sen gallskrek hon igen och tillslut insåg hon att mamma kommer inte hjälpa mig. SÅ då vände hon sig som inget hade hänt. När hon förstod att hon kunde vända sig från mage till rygg så vände hon sig från rygg till mage direkt.

Hon är en väldigt lugn bebis och nöjd med att sitta och greja med sina leksaker på golvet. Självklart är hon intresserad av allt och vill gärna undersöka men att krypa, gå mm det kommer hon nog vara sen med.

Senast ändrad:

Nu hade ju Arvid en mild form av "vad det nu hette", när de är sneda i nacken och bara kan titta åt ett håll, så det kan ju ha berott på det att ahn inte kunde hålla huvudet. Han var 4 månader innan han var helt stadig, och nu är han ytterst normal i all annan utveckling! :D

Visst var det torticollis han hade? :laugh:

Oj vad tidigt ! Har det hållit i sig så han är tidig med allt?

Jo, det kan man väl säga...
Han satt stadigt när han var 5 månader, satte sig upp själv från liggande vid 5½månader.
Kröp när han var 6 månader, reste sig och gick mot möbler vid 7 månader. 8 månader gammal så klättrade han upp på allt:crazy:
Tog förtsta stegen själv vid 10 månader, gick då han var 11 månader.

Så jo, det har gått i en rasande fart.
Min syster sa när han var 1 dag gammal att han såg ut som en 3-månaders bebis. Och nu säger de på BVC att han ligger ca 4 månader "före" både i utveckling och storlek, så hon hade nog rätt:D

Vår son vände sig första gången från mage till rygg när han var 9 veckor. Sen gjorde han om det vid 12 veckor (då ett par ggr på raken). Men det var tydligen mest slump för sen lät han bli tills han var ca 6 månader.:crazy: Då vände han sig flera gånger under en dag och vi visade pappa när han kom hem. Tji fick vi..... han gjorde inte om det igen. Men IGÅR när han blev 7 månader så vände han sig gång på gång och har gjort om det även idag. Så nu verkar det som att tricket äntligen gått upp för honom!

Han vänder inte från rygg till mage (han gillar inte att ligga på mage så jag gissar det är därför). Men i "teorin" så kan han det; han vänder utan problem från rygg till sida nämligen och det har han nog gjort sen han var ungefär 4 månader.

17 februari ( 5 dagar före 4 mån) vände sig Rasmus från mage till rygg.
20 mars ( 2 dagar före 5 mån) vände han sig från mage till rygg.

Sen gjorde han inte de nå mer på bra länge. Hände nån gång ibland.

Han har vart jätte stadig redan från födseln och när han bara var några veckor såg personalen på BVC ut såhär :eek: när de såg hur högt och stadigt han höll upp sitt huvud *stolt*
Stått upp har han gjort typ hela tiden. Sitta är inte riktigt hans grej.

29 Maj (7 mån och 1 vecka) så ställde han sig på alla 4 och kröp! Men kom snabbt på att de var enklare att ligga på mage och kräla sig framåt.

23 Juni (8 mån och 1 dag) drog han sig upp på fötter och stod upp själv och höll bara i sig med en hand och lekte med den andra!

Rasmus är rätt så sen jämfört med mig (som gick efter möbler vid 6½ mån ålder) men jag tycker det är så skönt att haft en bebis där man lagt honom. Nu ligger han aldrig still och är riktigt snabb.
Hans pappa var sen med att sätta sig upp och krypa men när de väl kom tog de bara några dagar så gick han sen.

Sätta sig upp själv har inte Rasmus gjort än men han övar och trixar för att komma på hur han ska göra.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 383
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 695
Senast: Enya
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 923
Senast: Nixehen
·
Hästvård Tänkte jag skulle ringa kliniken imorgon och höra mig för vad de tror, men skadar ju inte att bolla lite tankar innan dess. Min häst...
Svar
1
· Visningar
613
Senast: Ray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama