Från Brukshundsägare till Tibbeägare

escodobe

Trådstartare

Brukshundägare

* Hundar får inte tigga vid matbordet
Hunden tigger inte

* Klockan är 07.10 en lördag
Hunden sover tills du drar fram träningsgrejorna

* Du säger ”X”
Hunden gör ”X”

* Hundar får inte sova i sängen
Hunden sover på golvet

* Att gå i Nordstan är som när Jesus gick genom röda havet – folkmassorna delar sig så att man kommer fram.

* ”Kamphund”

* Det brinner utanför huset mitt i natten och räddningstjänsten kommer dit med fullt pådrag. Hunden sover

* Hunden råkar rapa – Människor flyr som du släppt lös Cujo, mammor lyfter upp sina barn och tanter skriker.

* Du säger gör ”Y”
Hunden tycker ”okey”

* Du höjer rösten till hunden
Omgivningen säger saker som ”Tryck ner honom i backen” ”Visa vem som bestämmer” ”Bit honom i örat”

* Skum typ i buskarna på nattpromenaden
Hunden ”Titta matte jag springer med pinnar i munnen”.

* Hundar får inte hoppa
Hunden hoppar inte.

Tibbeägare

* Hundar får inte tigga vid matbordet
Tibben stjäl från smörgåsen…

Tibben slår dig i ansiktet med tassarna tills du kliver upp.

* Du säger ”X”
Tibben frågar ”Varför det?”

* Hundar får inte sova i sängen
Tibben sover PÅ dig

* Att gå i Nordstan är omöjligt. Du kommer ingenstans utan är omringad av folk som vill klappa tibben.

* ”Tanthund”

* Det brinner utanför huset mitt i natten och räddningstjänsten kommer dit med fullt pådrag. Tibben väcker dig, grannarna och räddningstjänsten.

* Tibben vrålar av ilska – Människor samlas runt för att klappa och titta på den söta lilla hunden.

* Du säger gör ”Y”
Tibben säger ”Vad får jag för det?”

Omgivningen säger saker som ”Djurplågare” ”Stackars lilla hunden” och”polisanmälan”

* Skum typ i buskarna på nattpromenaden
Tibben ”Spring matte, jag dödar honom”

* Hundar får inte hoppa
Tibben hoppar upp och tar avstamp från dina lår för att komma ännu högre upp.

Senast ändrad:
Sv: Från Brukshundsägare till Tibbeägare

Omgivningen säger saker som ”Djurplågare” ”Stackars lilla hunden” och”polisanmälan”

Oj vad jag som "småhundsägare" känner igen mig i denna.:crazy:
Lägg därtill:
-titta vad duktig han är som kan sitta!! (ofta av äldre dam med vilt skällande morrande hoppande småhund)
-men han fåååår skälla på mig han är sååå söööt
-stackars lilla lurviga hunden som matte släpar ut på 7KM JOGGINGRUNDOR:eek:
-Men han viiiiill ju ha en godbit
-men det är SYND om honom om han inte får hälsa.
-Hö hö det där var inte mycket till draghjälp (på joggingrundor, ofta av lätt fetlagd äldre man med bruks-eller jaktras i kopplet)

Oj vad jag som "småhundsägare" känner igen mig i denna.:crazy:
Lägg därtill:
-titta vad duktig han är som kan sitta!! (ofta av äldre dam med vilt skällande morrande hoppande småhund)
-men han fåååår skälla på mig han är sååå söööt
-stackars lilla lurviga hunden som matte släpar ut på 7KM JOGGINGRUNDOR:eek:
-Men han viiiiill ju ha en godbit
-men det är SYND om honom om han inte får hälsa.
-Hö hö det där var inte mycket till draghjälp (på joggingrundor, ofta av lätt fetlagd äldre man med bruks-eller jaktras i kopplet)

Ojojoj vad jag känner igen mig i både detta och orginalinlägget :crazy: jag har ju en "ännu värre" hund, en nakenhund. Då kan man lägga till
-men titta den fryyyyser ju, staaaackars hund
-men titta den har kläder på sig, fy va elakt. Staaaaackars hund

escodobe: :bow: :bow: :bow:

Din tibbe verkar underbar :D

* Du säger gör ”Y”
Tibben säger ”Vad får jag för det?”

Min hund ett nötskal!

:laugh:

escodobe: :bow: :bow: :bow:

Din tibbe verkar underbar :D

Tro mig, jag överväger att göra tofflor av honom flera gånger om dan.:D
Hade han bara varit dubbelt så besvärlig som rottweilern att fostra hade jag varit glad.
Men han ÄR skitkul, och man blir lite avtrubbad. Det blir liksom normalt att ha en hund i ögonhöjd när man äter macka. När man står upp alltså.

Han fintar bort rottisen på ett kick, har rottisen vunnit en värdeful leksak så kan han ta en tråkig leksak och demonstrativ leka med den tills han släpper den en bit ifrån rottisen - som då bara mÅSTE gå upp och ta den. Och då knycker den lille den värdefulla leksaken. Den han ville ha hela tiden:D

Helt lysande :D:D:D:D

kan ju lägga till en sak :

*på väg in till Brukshundklubbens kombinerade utställning/lydnadstävling med dvärgpinschern i kopplet: Ska du ställa ut din valp? Ska du titta på? Vaaa ska du tävla lydnad :eek:

Tibben slår dig i ansiktet med tassarna tills du kliver upp.

:rofl: min kompis som har 2 tibbar sa att hon vaknat en morgon (hon va skitbakis) av att hennes tik bitchslapat henne i ansiktet upprepade gånger :rofl:

Haha! :rofl::rofl: Jag känner också igen det. Nu har jag ju ingen mindre modell hund, men en dobermann och en afghan. Det är lite samma sak där. Förutom att afghanen ger mig långfingret och svarar "skit på dig" om jag säger åt den att göra något. Om jag inte erbjuder en flintastek i utbyte, typ. ;)

Haha verkligen en träffande studie! Min tibbe kvalar in på alla punkter och det blir bara värre med åren...

Liknande trådar

Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 492
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 825
Senast: fixi
·
Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 328
Senast: Nota
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 885

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka