JeaNette__
Trådstartare
För tillfället kan jag inte rida min häst själv, men har haft en liten tjej som har ridit han i skogen i sommar och jag har själv börjat köra han. I vanliga fall är han framtung och väldigt lat, speciellt i galoppen. Men nu när han i bara har blivit skogs riden ett bra tag, så är han värre än vanligt (vilket är förståeligt). Höll lite lektion för tjejen idag och i början gick han bara på bogarna, vilket gjorde att frambenen ser stel ut. I slutet gick de betydligt bättre, när han hade blivit ordentligt varm.
Hur som helst då den här tjejen har varit så himla gullig och hjälp mig att motionera han, så har jag lova henne att senare i höst få rida en lektion på ridklubben Så behöver helt enkelt bra tips hur jag inte får han framtung, nu när jag själv inte kan rida. Alltså bra övningar från marken, och när jag håller lektion för henne. Har börjat klättra lite för hand och kan tillägga att vi är skogsmullar i vanliga fall men bara för de så vill jag ju inte att han ska gå på bogarna
Hur som helst då den här tjejen har varit så himla gullig och hjälp mig att motionera han, så har jag lova henne att senare i höst få rida en lektion på ridklubben Så behöver helt enkelt bra tips hur jag inte får han framtung, nu när jag själv inte kan rida. Alltså bra övningar från marken, och när jag håller lektion för henne. Har börjat klättra lite för hand och kan tillägga att vi är skogsmullar i vanliga fall men bara för de så vill jag ju inte att han ska gå på bogarna