Framtidens vagn å sele?

_L_

Trådstartare
1809687414_c3ae808c4c.jpg

http://naturaldriving.co.uk/content_saddchr_history.php

Ja va tycker du, hiss eller diss?:D
Jag tror detta funkar rätt hyffsat faktiskt;):D

Sv: Framtidens vagn å sele?

Hahaha ser inte riktigt så bekvämt ut men... :p

Diss!!!!!
Många spännande detaljer men grundprincipen är helt bortglömd.
Hästen drar ju med "bukgjorden" och inte ett gram med "lokan".

En sådan vagn skulle jag vilja ha när jag har ont i min svanskota :angel:. (har en gammal skada sedan länge).

Men selen kan lika bra kastas i en sopptuna.

Mvh
Emma

ehh på filmen galopperar hästan typ 10 galoppsprång.. är det att "bara galloppera"?? :confused:

och hela TVÅ galoppbilder? jag har säkert 100 galoppbilder på mig från en och samma ridlektion.. men vi galopperar verkligen inte hela tiden :rofl:

jag tycker idén är bra med vagnen, hästen behöver inte bära den och det var smart att ha lösknäppning från "sätet" så hästen kan kopplas loss direkt om något skulle hända..

men jag håller med flera andra, selen behöver jobbas med :p

hade varit fränt att se utrustningen på riktigt.. Svårt att bilda sig en uppfattning bara via några bilder...

Konstiga selar o vagnar har man ju sett men detta gillar jag inte... de får nog grejja ett tag till o utveckla innan jag tycker det där ser ok ut. Nu var grejjerna endast fula:eek:

Tycker det är klara bildbevis att skicka till åklagare :)

Skulle jag se någon köra så här omkring så skulle de få veta ett och annat.
MEN...(lets dance) jag gillar verkligen nya uppfinningar, men det hade varit bra om de kontaktade en kusk för lite råd o tips!

Om vi bortser från dom dåliga detaljerna såär det en god ide en rillstolsbunden som kan syssla med körning med rätt prylar och häst kan den köra själv.

Absolut det tycker jag oxå:) Det finns få vagnar o selar som är riktigt handikappvänliga:(

Rent spontant så känner jag att jag inte tar en tillverkare/återförsäljare seriöst som stolt visar upp en sådan här bild :crazy:

crispisotail.jpg

KL

Jag vill veta hur selen fungerar.. *vill ha en ståvagn* xD
Den ser inte snygg ut precis..men funktion går före utseende.
Att kunna koppla loss hästen så snabbt och enkelt verkar faktiskt smart, undvika olyckor och så. Men jag vill veta exakt hur den fungerar,..hittade inget om det..

haha nä ja dom verkar typ lite oseriösa på nått sätt ändå, tror inte kombinationen blir sån stor hit, lr?:cool:

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 173
Senast: Juli0a
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 434
Senast: Hedinn
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 349
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka