Framknän som uppför sig konstigt!

Lolita

Trådstartare
Har en islandshäst på 19 år, flera gånger under våra ridturer kan det "hoppa" till i hans framknän. Det är så svårt att förklara, det liksom klickar/dunkar till och låter nästan som att framknät hoppar ur led för en sekund. Hästen verkar oberörd han är inte halt och inte det minsta svullen någon stans. Pigg och framåt. Känns som att det mest blir så när han går på ojämt underlag. Har inte riktgit kunnat känna om det är i båda framknäna eller bara i ett men tror att det är i båda. Kan tillägga att detta har hållt på i säkert 2 år, har lixom inte tänkt på det så mycket innan utan mest att det kan väl klicka eller dunka till lite här och där i kroppen och han är ju felfri för övrigt. Men nu har jag tänkt på det länge och börjar oroa mig. Någon som har en aning om vad detta kan vara, eller varit med om liknande?

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 338
Senast: Juli0a
·
Hästvård ***DISCLAIMER: Veterinär är inkopplad och har varit från början. Denna tråd är skapad för att få mer input plus att jag själv tycker det...
Svar
11
· Visningar
2 469
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 266
Senast: Monstermom
·
Hästvård Ska försöka hålla mig kort men gör jag det inte får ni ursäkta. Sitter med grubblerier sen en tid tillbaka angående min häst. Vet...
Svar
12
· Visningar
3 385
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10
  • Hönstråden II