Framåtbjudning

C

CarolineNSV

Endel hästar ser så fullkomligt ointresserade ut och andra ser ut att bara "vill mer vill frammåt vill mer"(!)
Tycker hästen det är tråkigt och ovarierande, eller är det individuellt om den ser "såsig" ut?

Kan man erbjuda hästen på nått sätt för att öka dens "framåtanda"?

Sv: Framåtbjudning

Hästar är individer & har olika personligheter.

Vissa är lata, andra pigga, tredje tycker att det är roligt med hoppning men skyr ridhus osv.

Ofta handlar det om att hitta vad som motiverar Individen. Har själv tex haft en häst som absolut inte fungerade i Engelsk dressyr men fantastiskt bra när vi började rida akademiskt & var som en fölunge på bete vid hopparbete på bana men lugn och fin vid hoppning i skogen, men får prova sig fram & se vad som passar.

Annars är väl den generellt regeln att man alltid ska variera arbete, blanda markarbete med uteritter och hoppning, markarbete med tömkörning osv.

Sv: Framåtbjudning

japp! Tack...

Varför skulle de ioförsig vara annorlunda än oss människor med det... ;)

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 433
Senast: Amha
·
  • Låst
Hästhantering På förekommen anledning sitter jag och funderar på det här med hästar som springer på/över en människa, vilket ju i bland haft en...
16 17 18
Svar
351
· Visningar
15 513
Senast: Hedinn
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 380
Senast: Sesca
·
Hästvård Hej! Funderade lite på hur ni ser på träning för en häst efter en skada? Då tänker jag främst icke-traumatiska skador utan snarare...
2
Svar
21
· Visningar
1 746
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.