Sv: Fralla eller korsning, tik eller hane, valp eller inte?
nu har ja inte orkat läsa de sista sidorna, men som vissa säger så fattar ja inte heller va fan alla ska ha så tråkig ton för? nästan påohpp och förklarar man sig (eller försvarar) sig så blir de bara precis tvärtom! här har vi en hundvan familj som bor på gård och vill aktivera sin hund. är inte det de bästa av förutsättningarna? de har inte skrivits så mkt om att ni ska lämna hunden ensam i, vad var de?, 3 tim 2 dagar i veckan? har du en valp tycker jag det är för mkt, men är de bara två ggr i veckan måste du kunna hitta någon som kanske bara kommer hem till dig eller om de finns någon du kan låta passa hunden de få gångerna?
uttöver det så behöver du inga dumma råd om första gångshundar å skit. ni båda har haft hund innan, ni har gård och kan djur över lag så de kommer ju knappast bli problem, speciellt inte om du har boxer som favoritras sedan innan! jag har min rottis som första hund, hon är hur snäll som helst, 6 år och kommer jättebra överrens med ALLA djur och barn. hon behöver inte direkt mkt stimulans heller.. (nu kommer säkert folk gå i taket) ok, de kanske inte är de vanligaste för en rottis men MIN hund älskar att sova och hänger gärna med till våra stall och bara slappar..
Men du vill inte ha en blandras? ser att din rubrik heter så men det är inte mkt snack om blandraser i tråden direkt.. de kommer väl folket här också att reagera på de e ju klart men...
men whippet e en mysig hund, lite frusen men de e inget farligt. en klioppt bichon havanais e också härliga hundar, men då måste man klippa om man inte vill ha de långhåriga. de finns en annan ras, pumi. lite kul tycker jag.. ni hittar nog de ni söker och blir skitnöjda med det!