frittan

Trådstartare
Idag är det återbesök för min springare hos veterinären.
Han blev sparkad på ena hasen på julafton och blev väldigt halt.
Fick stå inne och blev bra på någon dag.

Blev sparkad igen förra måndagen och blev kraftigt halt.
Boxvila och veterinären kom ut.
Inga djupa sår men som sagt väldigt öm och halt.
Fick smärtstillande utskrivet då han rör sig "bra" efter ett tag och stödjer på benet.

Blev bättre och bättre av smärtstillande förutom en "dipp" igår då han, när han rullat sig, ramlade ner igen när han skulle ställa sig upp. Lyckades på andra försöket. Var sedan "bra" igen senare på dagen efter att ha stått i liten hage ett tag.

Idag kommer veterinären igen då jag fick en väldigt dålig magkänsla när han ramlade, benet såg väldigt ostabilt ut. Jag fruktar och fasar för det värsta.

Hästen i fråga har sedan tidigare en rörelsestörning i det här benet (tuppar), och jag funderar nu på om det kan ha "hänt" något med det.

Sitter på jobb och försöker fokusera men armarna bara skakar, illamåendet ökar och jag väljer ner klumpen i halsen.

Behöver skriva av mig, jag mår så dåligt :(

Idag är det återbesök för min springare hos veterinären.
Han blev sparkad på ena hasen på julafton och blev väldigt halt.
Fick stå inne och blev bra på någon dag.

Blev sparkad igen förra måndagen och blev kraftigt halt.
Boxvila och veterinären kom ut.
Inga djupa sår men som sagt väldigt öm och halt.
Fick smärtstillande utskrivet då han rör sig "bra" efter ett tag och stödjer på benet.

Blev bättre och bättre av smärtstillande förutom en "dipp" igår då han, när han rullat sig, ramlade ner igen när han skulle ställa sig upp. Lyckades på andra försöket. Var sedan "bra" igen senare på dagen efter att ha stått i liten hage ett tag.

Idag kommer veterinären igen då jag fick en väldigt dålig magkänsla när han ramlade, benet såg väldigt ostabilt ut. Jag fruktar och fasar för det värsta.

Hästen i fråga har sedan tidigare en rörelsestörning i det här benet (tuppar), och jag funderar nu på om det kan ha "hänt" något med det.

Sitter på jobb och försöker fokusera men armarna bara skakar, illamåendet ökar och jag väljer ner klumpen i halsen.

Behöver skriva av mig, jag mår så dåligt :(

Håller tummarna!

När kommer veterinären? Håller tummarna!

Jag väntar nu på att hon ska höra av sig att hon är klar i stallet där hon är nu.
Är så orolig och nervös, känns som hjärtat ska bulta ur kroppen.
Kan inte fokusera på jobbet... :cry:

Min gammelman <3

Hur har det gått?

Veterinären kom igår. Hade ej allt med till röntgen så blev ultraljud. Hon hittade då en skada på benet.

Kom ut idag igen och röntgade. Både nPositivt o negativt resultat!

Min häst har fått en liten lös benbit där han blivit sparkad (negativt men kunde varit värre). Min veterinär är dock positiv till operation och att han ska bli återställd. Hon ska ringa Uppsala imon o prata med veterinärerna där o sen ringa mig.

Är fortfarande så orolig för min fina vän ❤️

Veterinären kom igår. Hade ej allt med till röntgen så blev ultraljud. Hon hittade då en skada på benet.

Kom ut idag igen och röntgade. Både nPositivt o negativt resultat!

Min häst har fått en liten lös benbit där han blivit sparkad (negativt men kunde varit värre). Min veterinär är dock positiv till operation och att han ska bli återställd. Hon ska ringa Uppsala imon o prata med veterinärerna där o sen ringa mig.

Är fortfarande så orolig för min fina vän ❤️

Tänk att tiden kan gå så långsamt.
Varje minut känns som en timme.

Sitter på jobbet och sneglar på telefonen samtidigt som jag försöker jobba.
Väntar på att veterinären ska ringa mig, hon skulle som sagt ringa till klinik i Uppsala som hon rekommenderade (då vi flyttat ca 60 mil så är det nu lite långt till den kliniken jag annars gärna väljer, ca 75 mil). Hoppas verkligen att de veterinärerna är på samma bana som min veterinär.

Mår illa, vill gråta, vill spy, vill krypa in i ett hörn och gömma mig.

Tänk att tiden kan gå så långsamt.
Varje minut känns som en timme.

Sitter på jobbet och sneglar på telefonen samtidigt som jag försöker jobba.
Väntar på att veterinären ska ringa mig, hon skulle som sagt ringa till klinik i Uppsala som hon rekommenderade (då vi flyttat ca 60 mil så är det nu lite långt till den kliniken jag annars gärna väljer, ca 75 mil). Hoppas verkligen att de veterinärerna är på samma bana som min veterinär.

Mår illa, vill gråta, vill spy, vill krypa in i ett hörn och gömma mig.

Pratat med veterinären, och både kliniken och mitt försäkringsbolag är positiva till operationen trots min hästs ålder då han är så fräsch annars!

Så imorgon åker vi till Uppsala, operation fredag. Och jag vet inte hur jag ska klara av att jobba resten av dagen samt imorgon förmiddag innan vi åker. Är så otroligt nervös!

Jag hade tagit med foder för att slippa foderbyte.
Men kolla upp hur länge han får äta, han ska säkert vara fastande inför operationen.

Jag hade tagit med foder för att slippa foderbyte.
Men kolla upp hur länge han får äta, han ska säkert vara fastande inför operationen.

han ska opereras på fredag men jag kör ner honom imorgon. Så jag antar att de låter honom fasta sedan.
Bra, då slipper jag förklara för mitt matvrak varför han inte får någon mat ;)

Tycker det är svårt att avgöra hur mycket man ska ta med bara... beror ju på hur länge han blir där.
Sist han stod på klinik stod han där 1 vecka, då hade jag inte med något foder alls (var iofs ett akutfall då så det hanns liksom inte med).

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
719
Senast: tara
·
Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 721
Senast: Oknytt
·
Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
586
Senast: Kristall10
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 550
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp