Frågor om öppet förhållande och könssjukdomar.

R

Raderad medlem 131054

Lite luddig rubrik men men..

Har ett öppet förhållande med min man ska jag väl börja med att säga.

Träffade en kille förra året några ggr som jag hade sex med. Sedan slutade vi ses och rätt så nyligen så fick jag frågan om jag ville ses igen, och jag sa att det vill jag men sa att han får gå och testa sig först och då dök första fråga upp i mitt huvud, märker man om man har tex klamydia?

Eftersom vi hade oskyddat sex förra året så blev jag ändå lite orolig nu trots att killen inte haft sex med någon annan än sin fd före vi träffades och dom båda var friska då. Men han kan ju ha ljugit, av vilken anledning vet jag dock inte. Verkar ju onödigt och dessutom känner jag killen sen flera år tillbaka och han är ärlig. Han är en gammal KK från förr.
Men han testade sig igår eftersom han legat med några sen vi sågs sist och borde får svaren snart. Är det någon som vet hur lång tid det tar innan man får svar? Har inte pratat med killen än.

I vilket fall så känns allt som vanligt för både mig och min man. Han vet att jag träffat denna killen och haft sex med honom. Vi pratade om det senast för ett tag sen, så allt är lugnt på den fronten.

Samtidigt så får jag småångest över att jag är med en annan man. Trots att jag får. Varför ska det kännas så förbannat förbjudet när det inte är det?
Men visst, vi smyger med det. Min man vill inte veta när, var och hur utan det är diskret det handlar om. Vilket jag förstår till fullo. Det är ju inte som att jag skulle säga till honom att jag ska hem till X och ha sex, kommer hem lagom till middagen!

Hur sköter ni andra det som har öppet förhållande? Säger ni till när ni ska träffa någon annan eller är det diskret ni gör det? Pratar ni om det hemma eller ni låtsas som ingenting?

Vi har ju bara haft öppet sen förra året (varit tillsammans i flera år) och det känns lite nytt. Vet inte hur pass mycket man ska prata om det, eller om man bara ska veta men inte prata om det?
Tillägger väl att min man träffar inga andra utan vi har öppet för min skull. Han och jag har inte samma behov av sex, spänning m.m.
Det funkar för oss.

Hur funkar det för er?
 
Sv: Frågor om öppet förhållande och könssjukdomar.

Ja man kan ha klamydia utan att märka det, svar tar bara ett par dagar.

Om vi skulle ha ett öppet förhållande så skulle kondom vara ett krav.
 
Sv: Frågor om öppet förhållande och könssjukdomar.

Tack för ditt svar!
Då är det bara att avvakta.

Vi försökte med kondom men fick ärligt talat inte dit den. Han är rätt grov så det gick inte att rulla på den. Helt seriöst.
 
Sv: Frågor om öppet förhållande och könssjukdomar.

Nej, jag är en väldigt aktiv användare men är anonym pga såna som dig. Som ska ifrågasätta sanningshalten i det jag skriver.
 
Sv: Frågor om öppet förhållande och könssjukdomar.

Det är väl lika så gott att ni använder kondom? Du vet ju t ex inte om han hann ligga med någon annan mellan att han testat sig och fått svar/legat med dig.

Personligen gillar jag total öppenhet. Alltså att jag och min partner berättar om allt, det skulle kännas skumt att "smyga" med sexuella relationer när vi berättar allting annat för varandra. Det är schysst att informera sin partner om man har oskyddat sex också tycker jag (om man i regel har oskyddat sex med partnern). Jag har aldrig skydd med tjejer (jag är så mogen att bara ordet "slicklapp" framkallar skrattanfall hos mig) och det vet min partner. Jag ser det som att i en stadig sexuell relation är det information som kan vara relevant för den andre (t ex påverka om denne vill använda skydd).
 
Sv: Frågor om öppet förhållande och könssjukdomar.

Av ren nyfikenhet, om ni har öppet för din skull så att säga, skulle det ses som otrohet om han hade öppet på sin sida? Alltså att han inte FÅR, snarare än att han inte vill/behöver?

Har tyvärr inga bra svar på frågorna utan bara lite nyfikenhet :)
Hoppas det är lugnt!
 
Sv: Frågor om öppet förhållande och könssjukdomar.

Vi försökte med kondom men fick ärligt talat inte dit den. Han är rätt grov så det gick inte att rulla på den. Helt seriöst.

De är sånt här, plus det faktum att du hellre än att googla väldigt grundläggande information om könssjukdomar startar en anonym tråd som får mig att misstänka att du är ett troll. Men visst, är du inget troll är det ju toppen och jag ber om ursäkt!
 
Sv: Frågor om öppet förhållande och könssjukdomar.

Det är väl lika så gott att ni använder kondom? Du vet ju t ex inte om han hann ligga med någon annan mellan att han testat sig och fått svar/legat med dig.

Personligen gillar jag total öppenhet. Alltså att jag och min partner berättar om allt, det skulle kännas skumt att "smyga" med sexuella relationer när vi berättar allting annat för varandra. Det är schysst att informera sin partner om man har oskyddat sex också tycker jag (om man i regel har oskyddat sex med partnern). Jag har aldrig skydd med tjejer (jag är så mogen att bara ordet "slicklapp" framkallar skrattanfall hos mig) och det vet min partner. Jag ser det som att i en stadig sexuell relation är det information som kan vara relevant för den andre (t ex påverka om denne vill använda skydd).

Kondom funkar för mig men det gick inte att få på den. Vet inte om det finns för väl utrustade män?
Helst utan glidmedel då jag inte tål det men får väl stå ut om inte annat.
Kanske någon här vet.

Att vi hade oskyddat tar jag helt på mig. Inget snack om saken. Därav min vilja att göra rätt från början denna gången.
Min man och jag kör utan kondom, har annat preventivmedel.

Får kanske ta ett snack med honom om hur vi ska sköta det. Vi har inte direkt pratat om det, bara kommit överens om att jag har fri tillgång på marknaden.
 
Sv: Frågor om öppet förhållande och könssjukdomar.

Jag fick frågan om kondom och berättade varför vi inte hade det. Att min "ursäkt" ser ut som den gör är sanningen. Vi glömde inte, vi fick inte på den pga hans storlek.
 
Sv: Frågor om öppet förhållande och könssjukdomar.

Oskyddat/skyddat-biten kan ju vara bra att i alla fall diskutera. Så du vet vad din partner tycker. Om han t ex räknar kallt med att du alltid skyddar dig blir är det upplagt för en onödig konflikt den dagen du kommer hem med en antibiotikakur mot klamydia.
 
Sv: Frågor om öppet förhållande och könssjukdomar.

Av ren nyfikenhet, om ni har öppet för din skull så att säga, skulle det ses som otrohet om han hade öppet på sin sida? Alltså att han inte FÅR, snarare än att han inte vill/behöver?

Har tyvärr inga bra svar på frågorna utan bara lite nyfikenhet :)
Hoppas det är lugnt!

Våran deal gäller bara mig. Han sa att han inte behövde någon annan än mig. Så ja, skulle han göra något så skulle han vara otrogen. Skulle han däremot ta upp frågan igen och säger att han också vill ha öppet, då är det fritt fram.
Då har vi ju inga hemligheter för varandra.
Så det är på hans egna initiativ att han inte får för tillfället.
 
Sv: Frågor om öppet förhållande och könssjukdomar.

Nej. den är inte gigantisk men den är grov helt enkelt, över medel helt klart. Har haft en del killar och detta är den näststörsta jag stött på.
 
Sv: Frågor om öppet förhållande och könssjukdomar.

Våran deal gäller bara mig. Han sa att han inte behövde någon annan än mig. Så ja, skulle han göra något så skulle han vara otrogen. Skulle han däremot ta upp frågan igen och säger att han också vill ha öppet, då är det fritt fram.
Då har vi ju inga hemligheter för varandra.
Så det är på hans egna initiativ att han inte får för tillfället.

Det låter lite fel att du får göra vad du vill med vem du vill, men om han gör det är det otrohet :cautious: Men om ni är nöjda med den dealen så :)
 
Sv: Frågor om öppet förhållande och könssjukdomar.

Sant.

Avvaktar tills svaren kommit. Vill inte behöva dra upp det två gånger. Har jag det så har han också så kan ta allt på en gång sen istället för att ta upp det nu och så kommer det en otrevlig nyhet om några dagar så får jag ta upp det igen.
 
Sv: Frågor om öppet förhållande och könssjukdomar.

Jag tycker jag förklarade rätt tydligt att han också får, om han säger till att han vill. Nu ville han inte, så då antar jag att han inte gör något. Skulle det komma fram att han visst håller på så skulle jag bli besviken på honom. Jag vill bara köra med öppna kort. Vill han så får han, om han säger till först att han också vill träffa andra.
 
Sv: Frågor om öppet förhållande och könssjukdomar.

Nej. den är inte gigantisk men den är grov helt enkelt, över medel helt klart. Har haft en del killar och detta är den näststörsta jag stött på.

Fast vänta här nu. Det torde inte vara någon nyhet för honom då, ändå A) Har han inte fixat passande gummi, B)gör han försök tillsammans med dig att ta på något han borde rimligtvis redan veta inte funkar C)...dessutom i erigerat tillstånd då vilket nästan är plågsamt då D) De flesta välutrustade män vet av erfarenhet att det funkar att få på gummit innan full erektion uppstått.

:confused:
 
Sv: Frågor om öppet förhållande och könssjukdomar.

Nu har inte jag något förhållande öppet eller slutet(?), men oskyddat sex med andra skulle vara ett absolut nixnej!

Din nya partner kan som sagt ha sex med andra också under samma period som ni har sex.
 
Sv: Frågor om öppet förhållande och könssjukdomar.

Håller med om att det låter lite märkligt. Men man vet ju inte, kanske var första gången han hade sex? Eller åtminstone första gången han försökte använda kondom. Unga människor idag är dåliga på att använda kondom jämfört med äldre generationer, om jag inte missminner mig.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 010
Senast: Thaliaste
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 409
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 577
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
676
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp