Diabolical_Kitten
Trådstartare
Sv: Frågor om hälta! SNABBA SVAR TACK!
Okej, disciplinerad. Blir det lättare att förstå då?
Okej, disciplinerad. Blir det lättare att förstå då?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Diabolical_Kitten skrev:Vad konstigt att det har blivit så bra med min häst då. :smirk:
Diabolical_Kitten skrev:Min häst är varken rädd eller mår psykiskt dåligt. Om du vill får du hälsa på oss så kan du se för dig själv.
Men vad tror du hästen tycker? Har du funderat öäver vad det innebär att bli riden av en människa? Det är en handling som bekräftar hästar underläge och människan som överlägsen.
Så du tror att alla som kan något om hästhållning är intresserad av den här tråden? Knappast du...
Jag känner själv många som praktiserar detta och jag tvivlar på att de håller till på Buke...
Diabolical_Kitten skrev:Vad tror du hästen tycker om att bli riden då?
Diabolical_Kitten skrev:Tror du att din häst tycker det är roligare med ett dressyrpass än att vara "fri" och göra som han vill (vilket han gör när han bockar tills jag sätter stopp för det)?
Jag har ju skrivit: jag vill att min häst ska fortsätta gilla att jobba, men jag förväntar mig inte att han själv kommer gå i en samlad form ic göra skänkelvikning i hagen....
Diabolical_Kitten skrev:På vintern vill inte min häst står ute i snöstorm och blåst i en isig hage där han knappt kan röra sig. Då står han hellre inne och tuggar på hö och har det varmt och skönt. Det har inget att göra med att hästen inte har fått vare ute tillräckligt att göra, det har att göra med att hästen inte trivs att vara ute vid oväder.
Diabolical_Kitten skrev:Okej, disciplinerad. Blir det lättare att förstå då?
Diabolical_Kitten skrev:Men ja, en häst som är låg i rang vet när den ska ge sig, och det är mindre sannolikt att den kommer sätta sig emot att du börjar rida den. Medan en ranghög häst (eller vi kanske ska säga en häst som tror sig vara ranghög) är van vid att bestämma själv.
reykurboy skrev:Jojo, av dina inlägg att döma har du inga alls problem med din häst..... :smirk:
Diabolical_Kitten skrev:Men förstår du inte, när hästen lyssnar på dig och gör vad du vill, då underkastar den sig dig.
Lord Owen skrev:Glöm inte att vad folk ser som "bra" är väldigt varierande.