Frågor om ert första barn!

Sv: Frågor om ert första barn!

Ni som nu är gravida, när valde ni att berätta för era föräldrar och sambons föräldrar?
Hur berättade ni det?
Vi berättade i v 12-13 för våra föräldrar. Vi hade köpt ny bil, en stor kombi, som vi åkte och visade upp. Båda mammorna la upp bollen bra, svärmor sa "hur kommer det sig att ni köpt ny bil?" och min mamma öppnade bakluckan på bilen och sa "här får kattlådorna plats!" :D

Är gravid med vårt första barn och är 29 (kommer fortfarande vara det när barnet föds) Maken är 30 och fyller 31 fyra dagar innan bf.
Definitivt plannerat.
Vet faktiskt inte vem av oss som tog upp frågan först, rätt vad det var så hade vi bara bestämt oss. Sköt dock upp det en gång när maken blev arbetslös, men eftersom han fick nytt jobb igen efter bara två dagar så var det ingen längre fördröjning :D

Har bara berättat för några enstaka. Jag för en av mina närmsta vänner och maken för sin mamma, mormor och vän. Alla är belagda med strikt munkavel till efter v12.

Jag var 22 och exsambon 40 när första barnet kom. Det var inte planerat men välkommet.
Andra barnet var "blir det så blir det" och kom när första var 1 1/2 år.

Tredje barnet var jag 37 när han kom och sambon 39, och det var planerat på så sätt att jag inte trodde jag kunde få fler, men vi ville ha.
Fjärde barnet kom 2 veckor efter att tredje fyllde 1 år och det var planerat, fast kanske inte att det skulle komma så snabbt!

Vi har 6 barn och nu räcker det! :)

Hur gammal var du och din partner när du blev gravid första gången (om du nu har fått fler barn)? Jag 27, han 28
Var det planerat? Jajjamensan!
Om det var planerat, hur långt innan tog ni beslutet att det var dags att börja försöka? Hade bestämt att så fort jag fick sålt hästen skulle jag sluta med p-piller. Det var mer min önskan än hans, han ville ha barn genast men jag insåg att jag inte skulle hinna med hästen. Blev såklart krångel med besiktningen av hästen som förhalade det hela...
Vem var det som först tog upp "frågan"? Vilken reaktion fick den som tog upp frågan? Vi ville båda, det blev klart rät fort när vi blev ihop.

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 072
Senast: MiaMia
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 387
Senast: monster1
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
657
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 955
Senast: Manji
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar