Frågor om abortvirus

carmarnic

Trådstartare
Mitt sto som är i 7:e månaden har fått feber och diarré. :crazy: Det har gått runt förkylning, diarré och feber ett tag i stallet nu.
Undrar kan man kolla upp om det är abortvirus eller går det först att göra vid kastning?
Ska flytta henne till ett stall senare där det finns andra dräktiga ston.
Om det är abortvirus i det viruset som går i vårt stall, kan min häst smitta de andra hästarna fast hon inte är sjuk när hon kommer till det stallet?
Har pratat med distriksveterinärerna men mja, känner inte att jag får några vidare bra svar :smirk:.
Hon är vaccinerad mot abortvirus btw.

Sv: Frågor om abortvirus

Tror att du kan ta blodprov (det gjorde vi när mitt sto kastade) men man ska ta två blodprov med typ 2 veckors mellanrum som jag fattade det.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
791
Senast: Freazer
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 649
Senast: Stereo
·
Ekonomi & Juridik Försöker läsa mig upp och tycker sånt här är kul och interessant, men känns klokt att bolla lite med andra som har mera erfarenhet i...
2
Svar
35
· Visningar
3 480
Senast: ameo
·
Avel Ja, alltså ni som sysslar med avel - hur ser er vardag ut? Vad jobbar ni med? Hur får ni ihop vardagen? Har seminerat mitt sto i år...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 754
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar