Jag personligen skulle tycka det var hemskt att vara i ett förhållande där den andra kände att den "slösar bort sin tid" om man inte kan ge rätt svar, speciellt om själv inte är helt säker heller. Vad skulle hända om det sedan visade sig att ni kanske inte kan få barn?då jag inte vill slösa min tid på någon som inte är på väg åt samma håll som jag är. Då pratar vi om det och han säger att han är rädd, och att han inte har fått någon bra bild av barn sedan ett tidigare förhållande där han blev "styvfar". Men jag har försökt förklara att det inte är samma sak när det gäller ens eget barn. Han säger också att det känns så långt bort, med tanke på att vi inte ens bor ihop och att han har svårt att föreställa sig.
Men alltså jag är snart 30 år, han är ett par år äldre än 30. Det han känner nu kring barn är väl så han kommer känna? han är ju en vuxen man, vad ska ändras på 2 år?
Kan jag kräva ett Ja eller Nej av en annan person när jag är 1% osäker själv?
Kan jag kräva ett svar när vi inte ens bor ihop?
Jag känner mest att jag inte vill köpa en bostadsrätt med en kille som jag inte får ett svar av om han vill ha barn?, men känner samtidigt att *jag kan ju inte kräva ett svar, vi bor ju inte ens ihop än..*
Det är liksom för tidigt, men ändå väl i tiden med tanke på att jag är runt 30.
Sorry för lång text, behöver lite input här.
Han har ju dessutom inte sagt nej heller, snarare bara att han är rädd. Vem vet, kanske han också har tvivel och tankar om er relation vilket gör det svårt för honom att ge några konkreta svar.
Jag förstår inte riktigt problemet med varför ni inte skulle kunna prova flytta ilag utan ett säkert svar.