LillaGeisha
Trådstartare
men hoppas ni har ork att hjälpa mig ändå. Har börjat jakten på en hingst till mitt sto (okänd härstamning). Ska avla för eget bruk, då jag avgudar stoet. Stoet är 173 cm över manken, ganska grovt och ganska lång över ryggen. Hon har en riktigt bra skritt och trav men bara en ok galopp. Psyket är fantastiskt, lugn, snäll men ändå tryck och samarbetsvilja i ridningen.
Vidare är hon ett DK halvblod (brännmärkt).
Här har hon tappat rygg och bakdel, men man kan se typen ganska bra.
Jag söker en hingst som är lätt i typen, kort över ryggen, helst inte för stor, högställd med mycket god galopp och som förvärver gångarter.
De tre som jag tittat mest på hittills är:
Richfield (flyingehingsten) - e. Riccione - Regazzoni
Tycker han är något ung och jag är inte hundra nöjd med galoppen som visas i videon. Dock säger några som sett han live att den är mycket bättre i verkligheten.
De Noir - e. De Niro - Donnerhall
Något ung
Weltjunge - e. Weltmeyer - World Cup I
Har sett flera avkommor som är fantastiska både vad gäller psyke och gångarter. Han är dock något stor men är ju lätt i typen.
De noir och Weltjunge kan ni hitta på http://www.katrinelund.dk/index.html
1. Vad tycker ni om dessa hingstar.
2. Det måste ju finnas många fler lätta, lite mindre hingstar som passar min häst. Är novis på området, så jag hoppas att ni kan hjälpa mig.
De flesta hingstar som jag hittat och gillar gångarterna på är ofta så stora och grova. Jätte tacksam för alla tipps och hjälp jag kan få.
Vidare är hon ett DK halvblod (brännmärkt).
Här har hon tappat rygg och bakdel, men man kan se typen ganska bra.
Jag söker en hingst som är lätt i typen, kort över ryggen, helst inte för stor, högställd med mycket god galopp och som förvärver gångarter.
De tre som jag tittat mest på hittills är:
Richfield (flyingehingsten) - e. Riccione - Regazzoni
Tycker han är något ung och jag är inte hundra nöjd med galoppen som visas i videon. Dock säger några som sett han live att den är mycket bättre i verkligheten.
De Noir - e. De Niro - Donnerhall
Något ung
Weltjunge - e. Weltmeyer - World Cup I
Har sett flera avkommor som är fantastiska både vad gäller psyke och gångarter. Han är dock något stor men är ju lätt i typen.
De noir och Weltjunge kan ni hitta på http://www.katrinelund.dk/index.html
1. Vad tycker ni om dessa hingstar.
2. Det måste ju finnas många fler lätta, lite mindre hingstar som passar min häst. Är novis på området, så jag hoppas att ni kan hjälpa mig.
De flesta hingstar som jag hittat och gillar gångarterna på är ofta så stora och grova. Jätte tacksam för alla tipps och hjälp jag kan få.
Senast ändrad: