Fråga om fälttävlansläger??

Tiller

Trådstartare
Vet inte vart den andra tråden tog vägen om fälttävlansläger i Leksand..:crazy:

Men min fråga till er som vart där eller de som vet...

Ska man ha med dressyrsadel?? Eller de "dressyr" pass som kommer vara är det typ markarbete över bommar så man bara ska ha med hoppsadeln??
Någon som har nå´n koll..?

:bump: :bump:

Sv: Fråga om fälttävlansläger??

Jag var på ett femdagarsläger sist och då hade jag enbart hoppsadel med. Dressyrpasset var ganska basic och handlade mycket om flytta lite framdel här och bakdel där och få hästen lydig i alla gångarter. Inga grand prix-övningar alltså. Flera med mig red i hoppsadel.
Ett dressyrpass av nio kändes inte tillräckligt för att släpa med en extra sadel, i alla fall inte för mig.
Men det är nog olika hur man är...

Du rider typ lätt hela dressyrpasset ändå.. Första åren red vi program sista dagen men tror inte han kör med det längre då hästarna (och för den delen ryttarna) tenderade att vara lite slitna..

Ok, ja då kanske det är lite onödigt att ta med den.. !
Vi får se hur mycket plats jag får kvar i bilen.. ;)

Shudde skrev:
Du rider typ lätt hela dressyrpasset ändå.. Första åren red vi program sista dagen men tror inte han kör med det längre då hästarna (och för den delen ryttarna) tenderade att vara lite slitna..

Kanske ska ringa och höra hur pass mycket dressyr det blir då.. Vill ju hellst rida program i dressyrsadeln om det nu blir av..

Vi red inget dressyrprogram förra året (visserligen hade en lite problem med att banan vart så himla dammig och vi red bara på ängen). Jag red inte i min dressyrsadel alls. Det var mest lydnad och lösgörande innan bomövningar och lite studs.

Liknande trådar

Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
1 030
Senast: Barret
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 225
Senast: Red_Chili
·
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 309
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 474
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka