Fråga om ÄL-stickor

Equilina

Trådstartare
Ger de utslag i förväg? Eller bara på ÄL-dagen?

Jag har köpt vanliga små stickor från T*stlagr*t.

Sv: Fråga om ÄL-stickor

Mina Äl-test, också stickor, ger utslag 24-36 timmar innan ÄL. Strecket blev starkare och starkare 2 dagar i följd innan jag till slut fick positivt svar. Jag tror att jag skulle testat positivt flera timmar innan om jag hade provat så i verkligheten tror jag att det rörde sig om 12-24 timmar efter positivt svar.

Senast ändrad av en moderator:

Jag hade också såna stickor, och jag har för mig att utslaget blev starkare och starkare i ett par dagar för att sen försvinna snabbt. Efter att ha testat i 2 månader så verkade det som att jag alltid hade ÄL på samma dag efter sista mens. Men för säkerhets skull så såg vi till att sexa på som tusan i ca en vecka. Då riskerade vi inte att missa den, och det har tagit sig snabbt för oss alla tre gångerna.

Ah, tack för svar! Hittar inget om det i beskrivningen.

Undrade för att det nu är 14 dagar sedan sista mens (man räknar väl från första mensdagen?!) och no ägglossning in sight...

Det kanske är så att du inte har ägglossning var 14e dag? Ägglossningen kan variera enligt barnmorskorna.

Tror att jag började testa redan på dag 10-11 för att inte missa. Men sen kan det ju vara så att man inte ens har ÄL varje månad (om jag läst rätt fakta).

Jag började testa dag 11 och är idag på 15 (går dagarna ovanligt långsamt?).
Jaha, kan man "hoppa över" det? Är det vanligt?

Jag använde samma stickor som du. Hade äl 4 dagar senare än jag "borde" enligt standard.

Ska jag fortsätta testa varje dag, eller 'räcker' det med varannan? Eller är risken stor då att jag missar ÄL-dagen?

Men palla skapa ett anonymt :angel: Du får helt enkelt låta bli att snoka i mina trådar! :idea:

:D

Ehh, testade bara en månad. Blev gravid direkt.... Sorry, dåligt svar...

Tack, nu väntar jag bara på att hon ska komma ut och presentera sej. "Bäst före" idag ;)

Men kan säga så mycket som att jag skulle ha ÄL på fredagen. På lördagen blev det lite lite utslag, söndagen starkt utslag, måndagen helt borta. Plussa på timmarna man ska och ÄL borde vara på tisdagen eller onsdagen. Sen är det bara att se till att gubben är pigg och fräsch och inte somnar på soffan kl 19 :) Vilket kan vara svårare. Lycka till!!

Liknande trådar

Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 418
Senast: KesoNeso
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 169
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 782
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
2 189
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar