Fråga när man flyttar med elabonnemang

Islandshästryttare

Trådstartare
Jag ska flytta med vårt elabonnemang till vår nya lägenhet då vi är nöjda och har ett bra pris per kilowatt. Men när jag skulle göra detta så ville de ha alla uppgifter om den som flyttar in från personnummer till mailadress och telefonnummer.m Är detta verkligen brukligt elabonnemanget väljer man ju själv ? Har naturligtvis inte gett ut detta i dagsläget då jag inte vill ge ut någon annans personuppgifter utan tillstånd. Jag bad att få återkomma. Någon som har gjort detta?
 
Jag ska flytta med vårt elabonnemang till vår nya lägenhet då vi är nöjda och har ett bra pris per kilowatt. Men när jag skulle göra detta så ville de ha alla uppgifter om den som flyttar in från personnummer till mailadress och telefonnummer.m Är detta verkligen brukligt elabonnemanget väljer man ju själv ? Har naturligtvis inte gett ut detta i dagsläget då jag inte vill ge ut någon annans personuppgifter utan tillstånd. Jag bad att få återkomma. Någon som har gjort detta?
De vill nog ha uppgifterna så att de kan sälja el till den som flyttar in efter er. Förut vet jag att Fortums kundservice brukade fråga efter det pga att det var samma kundservice för elnät och elhandel, och nätbolaget är alltid tacksamt att få in uppgifter på nya kunden, men nu har de inte det upplägget längre.
 
Aldrig varit med om. Det låter konstigt? Vad säger elbolaget om anledningen?

De sa bara att det var brukligt jag ifrågasätte detta men har inte flyttat på 10 år så jag tänkte att jag får kolla upp detta. Men ville självklart inte lämna ut uppgifter utan att ha tillfrågat köparen. är själv oerhört noggrann med vart mina personuppgifter hamnar.
 
Gäller det nätägare, elnätsbolaget,
Så har ju den som flyttar in ändå inget val än att vända sej dit, så det lär ju ge sej automatiskt.

Gäller det elhandel får man ju välja fritt så det är ju upp till köparen att avgöra på egen hand känner jag..

GDPR?
 
Gäller det nätägare, elnätsbolaget,
Så har ju den som flyttar in ändå inget val än att vända sej dit, så det lär ju ge sej automatiskt.

Gäller det elhandel får man ju välja fritt så det är ju upp till köparen att avgöra på egen hand känner jag..

GDPR?

Nej inte elnätsbolaget utan elhandelsbolaget. Men vi har pratat med dem nu och sa att vi inte hade uppgifterna.
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
74 945
Senast: Jeps
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 624
Senast: Lhas
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 116
Senast: Gunnar
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 344

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp