Fråga när man flyttar med elabonnemang

Islandshästryttare

Trådstartare
Jag ska flytta med vårt elabonnemang till vår nya lägenhet då vi är nöjda och har ett bra pris per kilowatt. Men när jag skulle göra detta så ville de ha alla uppgifter om den som flyttar in från personnummer till mailadress och telefonnummer.m Är detta verkligen brukligt elabonnemanget väljer man ju själv ? Har naturligtvis inte gett ut detta i dagsläget då jag inte vill ge ut någon annans personuppgifter utan tillstånd. Jag bad att få återkomma. Någon som har gjort detta?

Jag ska flytta med vårt elabonnemang till vår nya lägenhet då vi är nöjda och har ett bra pris per kilowatt. Men när jag skulle göra detta så ville de ha alla uppgifter om den som flyttar in från personnummer till mailadress och telefonnummer.m Är detta verkligen brukligt elabonnemanget väljer man ju själv ? Har naturligtvis inte gett ut detta i dagsläget då jag inte vill ge ut någon annans personuppgifter utan tillstånd. Jag bad att få återkomma. Någon som har gjort detta?
De vill nog ha uppgifterna så att de kan sälja el till den som flyttar in efter er. Förut vet jag att Fortums kundservice brukade fråga efter det pga att det var samma kundservice för elnät och elhandel, och nätbolaget är alltid tacksamt att få in uppgifter på nya kunden, men nu har de inte det upplägget längre.

Aldrig varit med om. Det låter konstigt? Vad säger elbolaget om anledningen?

De sa bara att det var brukligt jag ifrågasätte detta men har inte flyttat på 10 år så jag tänkte att jag får kolla upp detta. Men ville självklart inte lämna ut uppgifter utan att ha tillfrågat köparen. är själv oerhört noggrann med vart mina personuppgifter hamnar.

Gäller det nätägare, elnätsbolaget,
Så har ju den som flyttar in ändå inget val än att vända sej dit, så det lär ju ge sej automatiskt.

Gäller det elhandel får man ju välja fritt så det är ju upp till köparen att avgöra på egen hand känner jag..

GDPR?

Gäller det nätägare, elnätsbolaget,
Så har ju den som flyttar in ändå inget val än att vända sej dit, så det lär ju ge sej automatiskt.

Gäller det elhandel får man ju välja fritt så det är ju upp till köparen att avgöra på egen hand känner jag..

GDPR?

Nej inte elnätsbolaget utan elhandelsbolaget. Men vi har pratat med dem nu och sa att vi inte hade uppgifterna.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 623
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 040
Senast: lizzie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 090
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar