fråga från nyfikten ang. apendix

Sv: fråga från nyfikten ang. apendix

Det är intressant :) Jag har så svårt att bestämma mig för vad jag ska välja för hingst när jag ska betäcka mitt sto. Jag upptäcker att mentaliteten verkar vara annorlunda beroende på vilka grenar de är avlade för. Jag skulle vilja ha en cool, lyhörd individ. Mitt sto är reiningavlad, ganska spooky av sig men mycket lyhörd och sensitiv. Vill ju inte ha det för mycket förstärkt. Jag tycker hunterhästarna är vackra (många av dem iallafall) men vill inte ha en så hög häst.
Inser att jag är off topic nu, ber om ursäkt :S

Men det finns ju ändå ingen anledning att betäcka ett reiningavlat sto med en hunterhäst....

Nej, det var inte riktigt så jag menade heller. Jag menade mest att de var vackra och sen hade jag bara lite tankar om olika typer av mentalitet beroende på vad de avlats fram för. Men jag tänker inte betäcka henne med en pleasure/hunterhäst för det :)

Okej :D
Håller med om att hunterhästarna är vackra! Och pleasurehästarna givetvis... ;) Hoppas du hittar rätt hingst till ditt sto.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 840
Senast: Anonymisten
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 049
Senast: Sasse
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 345
Senast: lizzie
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 416
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka