Det sista var allt en konstig vitsippa @Sel
Hoppsan! Det var en vårblomma i alla fall.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det sista var allt en konstig vitsippa @Sel
Snygg var den också!Hoppsan! Det var en vårblomma i alla fall.
Snygg var den också!
Jag har också fotat vitsippa - verkligen ett originellt motiv
Visa bifogad fil 14294
Jag kan typ inte redigera bilder så den där är mer eller mindre fotad så Har väldigt kort öh skärpedjup/stor bländare kanske när jag fotar ovh då blir det så när jag har turDe behöver inte vara originella för att vara vackra. Förmodligen är de populära av en anledning, jag tror de väcker många känslor.
Och jag älskar hur du (och andra) lyckas få bakgrunden ur fokus. Är det någonting som händer med linsen eller redigeras det i efterhand?
Precis som @Killaloe säger - ställ in på stor bländare (låg siffra) för att få kort skärpedjup. Var noga med att få skärpan på rätt sak! Det är lättare med större avstånd mellan motiv och bakgrund. Ett makroobjektiv underlättar också, men är inte alls nödvändigt.De behöver inte vara originella för att vara vackra. Förmodligen är de populära av en anledning, jag tror de väcker många känslor.
Och jag älskar hur du (och andra) lyckas få bakgrunden ur fokus. Är det någonting som händer med linsen eller redigeras det i efterhand?
Fina! Vart bär det av?
Vilket objektiv är det där?Lite somriga färger, äntligen!
Vilket objektiv är det där?
Kommer troligen snart ha råd att köpa ett nytt.
Oooh, hade jag gissat hade jag trott at det var en macroglugg.Det är ett Canon EF 70-200mm f/4L IS USM tillsammans med en Canon EF Extender 1,4x III Hänger ute på 280 mm och bländare på 5,6-6,3 för det mesta när jag fotar småkryp. Det funkar faktiskt riktigt bra trots att det kanske inte är vad gluggen riktigt är tänkt till!
Fina! Vart bär det av?
Oooh, hade jag gissat hade jag trott at det var en macroglugg.
Jag funderar på att köpa macroglugg som nästa objektiv. Sen även försöka ta mig iväg till någon fotobutik som kan hjälpa mig få ordning på fokuset på kamerahuset och de andra objektiven.Det telet är fantastiskt, funkar till allt Men jag är sjukt sugen på macroutrustning också, eller kanske ett längre tele...