Fotoram i 50x90 cm?

Askur

Trådstartare
Jag är så dum.. Har beställt ett foto hem som är 50x90 centimeter och nu hittar jag inga ramar alls som är i den storleken. Hjälp, vart kan jag hitta en ram i den storleken? :(

Jag är så dum.. Har beställt ett foto hem som är 50x90 centimeter och nu hittar jag inga ramar alls som är i den storleken. Hjälp, vart kan jag hitta en ram i den storleken? :(
Prata med en ramverkstad! :D De kan göra ramar i alla storlekar, kostar lite mer än köpa på Ikea men å andra sidan så blir det bra! :D

Ska kolla upp det, får helt enkelt stå mitt kasst som efterklok. ;) Tack för tipset!

Ja, 50x90 är ju lite udda mått :)
Annars kan man ju köpa en stor ram på exempelvis IKEA (typ 70x100) och sen antingen skära egen passepartout, eller, om det inte är supernoga, bara montera fotot i mitten och sen ett papper i neutral färg bakom så blir det som en passepartout light :angel:

Jag har beställt måttbeställda ramar via internet. Då har jag förvisso köpt utan glas men det har blivit mycket billigare än Gallerix. Jag köpte t.ex. en ram 120x90 cm från en ramverkstad för 600 kr. På Gallerix ville de ha 3200 kr!

Prata med en ramverkstad! :D De kan göra ramar i alla storlekar, kostar lite mer än köpa på Ikea men å andra sidan så blir det bra! :D
Exakt så.

Jag ramar en del emellanåt eftersom jag har en förmåga att köpa konst alldeles för ofta.:o
Det kostar oftast inte mer än på IKEA, eller tidigare, Gallerix. Plus att man kan få välja på betydligt många fler utföranden. Man får välja ut ramen som man vill ha den!

Liknande trådar

Hemmet Kort intro: Min frys är full. Jag vet att jag behöver extra frysmöjligheter över julen. (Nej, min ordinarie frys kommer inte att tömmas...
2
Svar
23
· Visningar
1 243
Senast: NilHe
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 748
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 243
Senast: lizzie
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
3 317
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar