Fotografer ???!

Sv: Fotografer ???!

Nä, jag förstår det. Min nuvarande kamera har 3x zoom, så då vet jag ju på ett ungefär hur mkt ett sånt objektiv klarar av att zooma.

* Läntar tills jag får kameran, å att det blir bra väder * :idea:

Hoppar in i tråden här lite på slutet! :p Jag är helt nybörjare på detta med systemkamera, men har på sista tiden kännt att jag verkligen vill ha en så att jag kan ta riktigt fina bilder på mina katter!
Så nu har jag införskaffat en Canon EOS 350D, köpte den begagnat på annons via fotosidan.se. Dock följde inget objektiv med, så det fick jag köpa separat. Blev tipsad om ett Tamron 28-70mm/2.8, som jag också hittade på fotosidan.se. Så jag väntar mig att jag ska få hem objektivet idag på posten!
Detta objektiv har fått väldigt bra kritik, och är förhållandevis billig för att vara såpass ljusstarkt! :idea:
Dock har jag inga behov av att fota på långt håll, jag är mest intresserad av att fota porträttbilder på mina katter inomhus, så ljuskänsligheten var det viktigaste för mig.
6700:- har jag fått betala för kamera och objektivet, allt som allt. Och då har jag även ett minneskort på 1 gig med. Nu fattas bara en riktigt bra blixt, men det får nog dröja lite! :crazy: Det är dyyrt med blixtar!

Det som gjorde att jag valde 350D istället för 400D var att jag inte tyckte att det var värt den prisskillnaden för så lite uppgraderingar. Det är ju inte så stor skillnad mellan dem, och jag kände att jag som nybörjare skulle nog inte ens märka de skillnader som fanns... :smirk:

Du kommer garanterat att trivas med den.
bara att börja samla på blixtar och annat kul.
kanske lite studioljus att ha hemma när du fotar de små liven... :)

Nu har jag fått hem objektivet, och jag är såå nöjd! Än är man ju nybörjare, så bilderna blir ju inte helt perfekta, men det är ju bara att öva på!

Här är några bilder jag tagit idag med min nya kamera:

sammi6.jpg

sammi7.jpg

chivas2.jpg

chivas7.jpg

Vilka fina trots att du är nybörjare.
Min kamera (såg jag nyss), har kommit, men den kommer till ica å det är stängt nu så jag hämtar den imån :banana: :banana:

Vad blev det för kamera nudå, Idrus? :) (sorry om du skrivit det tidigare i tråden, orkar inte scrolla igenom alla sidor! ;))

Min kamera (såg jag nyss), har kommit, men den kommer till ica å det är stängt nu så jag hämtar den imån :banana: :banana:

Visst är det helt outhärdligt att vänta? Vi köpte vår kamera, utan objektivet, i helgen, men fick inte objektivet förrän igår. Det är väldigt frustrerande att ha sin nya kamera hemma och inte kunna fota med den! :crazy: :D

Visst är det helt outhärdligt att vänta? Vi köpte vår kamera, utan objektivet, i helgen, men fick inte objektivet förrän igår. Det är väldigt frustrerande att ha sin nya kamera hemma och inte kunna fota med den! :crazy: :D

Jaa!! jag vill hämta den nuu :mad:

*KL*

Får önska alla nya fotografer lycka till med sina nya leksaker och hoppas på fortsatt spännande utveckling! :D

...jag har sneglat på en ny glugg.....
Canon EF 70-200/2.8 IS USM
...VAAAR får jag ihop 20 000?!??!!

Den har jag också tittat på, men får nöja mig med f/4L och utan IS till att börja med :angel: ;)

*KL*

Får önska alla nya fotografer lycka till med sina nya leksaker och hoppas på fortsatt spännande utveckling! :D

...jag har sneglat på en ny glugg.....
Canon EF 70-200/2.8 IS USM
...VAAAR får jag ihop 20 000?!??!!

2.8 på tele är trevligt jag nikons motsvarighet, mycket trevlig bit glas.Så det är väl bara att önska av tomten:D

Liknande trådar

IT & mobiler Jag överväger att investera i en ny kamera då min nuvarande Nikon D3000 börjar kännas rejält seg och sliten. Jag är inte så haj på...
2
Svar
25
· Visningar
2 323
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 482
Senast: escodobe
·
H
Ridning Vill börja med att skriva att jag VET att det redan finns liknande trådar där folk skriver om deras rädsla för hästar och ridning av...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
13 783
Senast: help_me
·
C
Gravid - 1år Vad det händer mycket i och utanför en när man blir gravid. Nu har vi gått över halva tiden och det börjar verkligen bli ett faktum...
2
Svar
27
· Visningar
2 767
Senast: norpan1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V