Sv: Fotografer ???!
Hoppar in i tråden här lite på slutet!
Jag är helt nybörjare på detta med systemkamera, men har på sista tiden kännt att jag verkligen vill ha en så att jag kan ta riktigt fina bilder på mina katter!
Så nu har jag införskaffat en Canon EOS 350D, köpte den begagnat på annons via fotosidan.se. Dock följde inget objektiv med, så det fick jag köpa separat. Blev tipsad om ett Tamron 28-70mm/2.8, som jag också hittade på fotosidan.se. Så jag väntar mig att jag ska få hem objektivet idag på posten!
Detta objektiv har fått väldigt bra kritik, och är förhållandevis billig för att vara såpass ljusstarkt!
Dock har jag inga behov av att fota på långt håll, jag är mest intresserad av att fota porträttbilder på mina katter inomhus, så ljuskänsligheten var det viktigaste för mig.
6700:- har jag fått betala för kamera och objektivet, allt som allt. Och då har jag även ett minneskort på 1 gig med. Nu fattas bara en riktigt bra blixt, men det får nog dröja lite!
Det är dyyrt med blixtar!
Det som gjorde att jag valde 350D istället för 400D var att jag inte tyckte att det var värt den prisskillnaden för så lite uppgraderingar. Det är ju inte så stor skillnad mellan dem, och jag kände att jag som nybörjare skulle nog inte ens märka de skillnader som fanns... :smirk: