Fotografer ???!

Sv: Fotografer ???!

Vill ni se mina "efterlängtade" bilder nu då ? ;)
Jag "känner inte min kamera" riktigt ännu, men vissa är mörka pga att jag tog dem när det var mörkt. Men här är ett par:

<b>Speed Them Down</b> - speedan :love:
69040_1166897152.jpg

Denna bild är bara för cool.. Jag har varken photoshop eller annat program, men det var solnedgång igår, så jag placerade mitt lilla offer Linda på en ved-stack å riktade henne mot solnedgången, voila!

25808_1166897188.jpg

Solndegången :love:
48890_1166897291.jpg

Ebonit
60277_1166897446.jpg

Bruden
60725_1166897486.jpg

79487_1166897544.jpg

Ja, det var lite av mina, ska fota när det blir ljusare nån dag! nu till veckan.. ;)

asså på bilddagboken.se heter jag idrus, å jag har bilderna på 24 december.

Så nu kom jag in....
Fina kort, men du behöver träna med inställningarna, men det märker du med tiden. Gå gärna över och använd P läget istället för auto, testa med att byta isotal, bländare m.m.
men det kommer, man måste leka fram kunskapen.

Du verkar ha något fel på kameran... alla bilder på dig blir konstiga i ansiktet :)

Eh.. haha, jag är inte så smart med det där.. Jag läser lite då å då den där jobbiga instruktion boken :angel:

Hur ändrar man iso grejjen då ?

Haha precis ;)

den står väl på auto.
testa 400, 800, 1600, Hi1 (om du har det)
sedan så märker du hur slutartiderna ändras.
ju högre tal=snabbare slutartid, men också kornigare kort.
väljer du a eller s så kan du välja fast slutartid och kameran väljer bländare, och den andre tvärtom.
med M så väljer du båda (göres med rattarna på kameran, i alla fall på min)
du får läsa manulen.
sedan har du +/- knappen, där styr du över under exponering (dvs att kameran har kortare eller längre tid än tänkt från början)
också genom att byta ljusmätare från hela bilden till centrerad gör at du får andra förutsättningar.
Testa testa testa, du kommer se skillnaderna och lära dig hantera dem.

iso... är det ljust kan du ha ett lågt tal, är det mörkt, ta ett högre.
det gör att du kan fota utan blixt när det är lite dåligt ljus.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag överväger att investera i en ny kamera då min nuvarande Nikon D3000 börjar kännas rejält seg och sliten. Jag är inte så haj på...
2
Svar
25
· Visningar
2 323
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 482
Senast: escodobe
·
H
Ridning Vill börja med att skriva att jag VET att det redan finns liknande trådar där folk skriver om deras rädsla för hästar och ridning av...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
13 783
Senast: help_me
·
C
Gravid - 1år Vad det händer mycket i och utanför en när man blir gravid. Nu har vi gått över halva tiden och det börjar verkligen bli ett faktum...
2
Svar
27
· Visningar
2 767
Senast: norpan1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar