Fotografer ???!

Sv: Fotografer ???!

Fast det var ju några år sedan :( :angel:
Så nu har han bara stativet kvar :devil:

som du sett finns liknande paket på blocket, om man är lite snabb, kika gärna på köp/sälj på länken i inlägget innan.

gör så här. Köp ett startpaket.
du kommer klara dig med det objektivet som medföljer över vintern, så spar du pengarna och lägger till lite så du har i beredskap och slår till på ett kraftigare objektiv när det dyker upp på annons.
Du behöver inte ha ALLT på en gång.
Du skall nog försöka spara till en rejäl blixt också, det kommer du ha mycket nytta av också.
Sedan är bildkvaliten och storleken så bra att man kan klippa ut en del av en bild och fortfarande ha bra upplösning för att lägga ut på hemsida, eller skriva ut.

Var bor du, om man skall hålla koll på annonser i närheten?

Jag tänker inte köpa nått begagnat.
Ifall det är tex fel på grejorna när man får dem eller en massa repor eller nått.
synd, för 'ditt' paket kom just ut på blocket
http://www.blocket.se/vi/10366206.htm?ca=11_s

d50'n är så pass ny och fungerande kamera så jag tror inte att du behöver oroa dig, däremot så tycker jag att man skall se sakerna, eller be någon annan se sakerna innan man betalar..

objektiv kan man komma över billigt och det är sälllan, men det kan dock ske, att de är dåliga.

långt håll... du såg väl min insomning med 135'n.... har du dåligt ljus så kommer du få svårt att få kameran att ta skarpa kort med en 300 om du inte har ett ljusstarkt objektiv.

Vi får se, mamma tycker inte om att ha begagnat, eller ja.. För hon känner flera som har fått grejer som inte funkar som dem ska å har repor som ingen har sagt nå om :(

är inte den där typ samma som jag skulle ha ?
Så då gör det väl inge om man köper från onoff..

jo, men för samma pris som onoff så fick du minne och det extra objektivet.
Men det är skönt att köpa i en butik så man vet vad man får!

Jo, det är det vi menar :crazy:
Tack för allt allihopa!
MVH / Ida

Jadå, jag kmr säkert fråga en massa hur man gör osv sen :angel: haha. Jag lär väl inte få den förrens Jul, för mamma slår säkert in den i nått paket :smirk: :rofl:

Kuckeliku - så man måste jämt ha stativ ? är inte så van med stativ, men pappa har ett bra, jag brukar inte direkt ha mina digital kameror där på :rofl: :p
Synd att han tappa sina 2 systemkameror i älven (klump). :(

nej, men om man har ett objektiv som inte är så ljusstarkt, så måste man ha långa slutartider om ljuset är dåligt.
När man försöker fota saker som är långt bort så är det inte så lätt att ha kameran stilla, man tycker det, men minsta skakning gör att det blir ordentliga skakningar, därav stativet. men en ljus fin dag, så behövs det inte.

Okej, jag lär väl lära mig det när jag känne rmin kamera :) :angel:
Pappa har redan ett stativ så då kan jag ta det :idea:

Nu kommer jag och snor din tråd lite mer :p

Hur fungerar zoomen? Jag menar, går det att räkna ut hur många gånger (x) zoom det är på ett 18-55 objektiv tex?

Liknande trådar

IT & mobiler Jag överväger att investera i en ny kamera då min nuvarande Nikon D3000 börjar kännas rejält seg och sliten. Jag är inte så haj på...
2
Svar
25
· Visningar
2 323
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 482
Senast: escodobe
·
H
Ridning Vill börja med att skriva att jag VET att det redan finns liknande trådar där folk skriver om deras rädsla för hästar och ridning av...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
13 783
Senast: help_me
·
C
Gravid - 1år Vad det händer mycket i och utanför en när man blir gravid. Nu har vi gått över halva tiden och det börjar verkligen bli ett faktum...
2
Svar
27
· Visningar
2 767
Senast: norpan1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar