Sv: Fotografer ???!
Jag har en Konica Minolta Dynax 5D. Nu finns ju inte K-M längre, men Sony har tagit över.
Jag köpte min för ca 8-9000, minns inte exakt nu. Då ingick i alla fall ett 18-70 mm objektiv (ganska vidvinkligt) och ett tele (75-300 mm). Ljuskänsligheten är inte så bra på det senare, men jag tycker det funkar fint ändå. Zoomobjektiv bägge två.
Köpte via Internet på AlfaDigi (har köpt annat från dem och de är jättebra, man åker dit och hämtar varorna när de kommit in).
Tycker min kamera är jättebra, lätthanterlig och så ett stort + för Anti Shake-teknologin som är inbyggd i kamerahuset!
Precis den här kameran säljs nog inte längre, men jag har sett nyare varianter som Sony säljer nu och de verkar vara väldigt lika min.
Det är min första systemkamera så jag har ju inte direkt något att jämföra med. Men när jag köpte den visste jag inte ens vad bländare och slutare var, men det har gått fort att lära sig vad alla knappar betyder och allt sånt.
Blev dock lite besviken först när jag såg att man inte kan kolla på motivet genom lcd-skärmen när man tar bilden, utan måste se genom sökaren (man ser inte bilden i skärmen förrän den är tagen). Men så upptäckte jag att det kan man inte på någon systemkamera, utom nån ny, svindyr. När man väl vant sig vid att titta i sökaren igen är det mycket bättre än lcd'n.
Oj, vad mycket det blev!