fotograf på tävling

Splittan

Trådstartare
För något år sedan så fanns det väldigt många fotografer ute på tävlingsplatserna, var har de tagit vägen nu?
Nu tänker jag främst på skåne, vet ej hur det är i de andra länen. Har ni uppfattat som om det fins mindre fotografer ute på tävlingarna?
Kan det vara så att det inte är lönsamt arbetsmässigt att vara ute en hel dag och fota hästar?

Tyckte det var så roligt att gå in på deras sidor och kolla foto som de hade tagit på en och på andra.
Visserligen så har jag aldrig köpt en bild, fast det är någon bild jag funderar på att köpa. Fast det är en hel del prisskillnader mellan vissa fotografer.
Hur är det med er andra, brukar ni köpa bilder från tävlingarna?

Jag tycker personligen att det är tråkigt att man inte ser någon fotograf ute längre.

Sedan är det en sida jag gärna vill få reda på om ni vet vilken (pm:a), kan tänkas att sidan har försvunnit, men det hade varit kul att få "orginal bilden", då det är en bild på min nyss avlivade fd ponny.
hemsida.jpg

Sv: fotograf på tävling

jag älskar när det är fotografer ute och fotar:D Har köpt en bild på mig och min polle från en hopptväling.
Funderar även på att beställa ett foto på ponnyn som tog för kanske 2-3 år sedan :p Men har aldrig blivit av.

Fotograferna jobbar ju helst ute, så kanske är inte alla igång ännu? Förra sommaren var det ju fotografer överallt i skåne. Samurajfoto, som väl var flitigast, har flyttat till Danmark. Tyvärr.

På Fjälkestads nationella för någon vecka sen var det duktiga fotografer på plats, så jag tror de kommer när det blir varmare.

Har ni inte fotograf på plats på er nationella nästa vecka?

Här i väst är det fotografer på ganska många tävlingar.

Själv brukar jag fota när jag inte själv tävlar.

*kl*

Tror det är svårt att få det att gå ihop tyvärr. Många tänker som TS, "jag skall nog köpa den bilden..." men får aldrig tummen ur.

Som någon nämnde så är det ganska stora prisskillnader mellan olika fotografer, där är till och med vissa fotografer som tillåter att de skriver ut bilderna själva, gratis, så länge de hade hans namn med... Hur konkurerar man med det? :crazy:

Senast ändrad:

På förra tävlingen jag var på fanns en fotograf.
Första gången jag sett en på tävling :p
(men det var några år sen jag tävlade hoppning, och har bara tävlat lokalt)

Väldigt kul att de var där, och jag funderade på att köpa ett, men jag såg så dum ut på alla bilder :o
Eftersom hästen hoppade nästan allt stillastående så blev väl inte min sits den bästa heller.

Och jag har inte RÅD att "slänga ut" så mycket pengar för en bild som inte är bra :crazy:
Skulle den vara redigt bra kanske jag skulle prioritera bort nått annat.

Jag tycker tvärtom att de har blivit mycket fler! De senaste åren har jag nog haft möjlighet att köpa kort av fem-sex stycken här i vårt distrikt. Jag har köpt en del och kommer att köpa fler också. Har som många andra inte riktigt fått tummen ur alla gånger, men jag vet ju var korten finns. Och jag ska. Snart... :crazy: Hur som så tror jag att vi kan tacka digitalkamerorna att det blivit fler fotografer på tävlingarna. :)

Jag tycker tvärtom att de har blivit mycket fler! De senaste åren har jag nog haft möjlighet att köpa kort av fem-sex stycken här i vårt distrikt. Jag har köpt en del och kommer att köpa fler också. Har som många andra inte riktigt fått tummen ur alla gånger, men jag vet ju var korten finns. Och jag ska. Snart... :crazy: Hur som så tror jag att vi kan tacka digitalkamerorna att det blivit fler fotografer på tävlingarna. :)

Det är nog det som är största problemet :angel:

TS: Det känns som om att det iaf här finns en bra marknad för fotografering. Går bara lite segt för mig att ha lite pengar till utrustning eftersom jag mest har det som en hobby bara, skulle dock vilja utveckla det så jag kan sälja bilder på plats. Thank's heaven för systemkamerorna! :love: men jag gillar att fota mest på mindre tävlingar faktiskt, känns som om dom blir bortglömda av de "större" fotograferna och jag vet personligen också hur det är om man t.ex. debuterar 0,90, när man har kämpat och haft framsteg och så får man inga bra bilder från ett säkerligen kärt minne... det är väldigt trist. Har haft flera glada köpare på det sättet och det är därför jag vill fortsätta med fotograferingen :bow:

På söndag ska jag iväg till en ridtravartävling i s-vall, kommer säkerligen bli jätteskoj och hittar förhoppningsvis glada köpare där, jag hade blivit tokglad om någon har fotat mig med en bra kamera på de få tävlingar jag har ställt upp på för flera år sedan :D

Här i Jämtland är det aldrig någon som fottar på tävling :( Jättetråkigt!

Man får åka till Sundsvall och hoppas någon fotograf är där ;)

Kan hålla med om att det faktiskt är färre och färre som fotar på tävlingar.. men på nationella tävlingar är det ju iaf offtast footograf vilket jag tycker är super ! senast jag var och tävlade var det en superduktig fotograf så vi beställde bilder för 2500 :angel: haha

Jag brukade vare ute och fota lite på mindre tävlingar i närheten.. men jag har fått ganska mycket sura blickar och kommentarer från många tävlande så jag har börjat tröttna, nu håller jag mig mest till naturen.

Jag brukade vare ute och fota lite på mindre tävlingar i närheten.. men jag har fått ganska mycket sura blickar och kommentarer från många tävlande så jag har börjat tröttna, nu håller jag mig mest till naturen.

varför har du fått sura blickar? är ju jätteskoj när folk är ute och fotar och man har möjlighet att få/köpa bilderna.

Jag har aldrig fått en sur min eller hört någon kommentar. Men då är jag väldigt noga med att INTE störa på något sätt när ekipagen rider sin ritt.

jag träffar nästan alltid fotgrafer på tävlingarna :) På dom flesta nationella (i ponnydressyr iallfall) så brukar man kunna köpa kort på sin ponny som fotografen tar.. Så var det på div 1 också! :) det gäller nog helt enkelt att åka till de "större" ställena och tävlingarna :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 515
Senast: Pratsch
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 628
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 897
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu under våren har jag gått på ett flertal anställningsintervjuer och även gjort personlighetstester i samband med...
Svar
4
· Visningar
1 963
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama