Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vet inte vad som var svårast, att pricka filmrutan, att inte tappa godis på marken eller att inte gå kutryggig
https://www.instagram.com/reel/Cm4CRygoXls/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
Gick på ridbanan och hästarna bredvid i hagen drog repor, så det tog ett tag innan jag fick tillräcklig kontakt för att det skulle vara lönt att gå fot. Hann bli sjukt irriterad även om det såklart är "bra" att träna på det.
Körde baklängesmarsch tills jag hade fått fokus, sen såg jag till att hålla godiset med höger hand och belöna uppifrån. Sträckan där hon får belöning i slutet fick hon jaga godishand och det var väldigt uppskattat.
Men - just nu så litar jag inte på att jag kan ha henne lös, utan vill kunna stoppa henne vid behov. Hur ska jag hålla kopplet?
I höger hand har jag godis och i vänster hand vill jag ha nosdutt eller hålla handen korrekt.
Vi gick en timme innan idag vid havet och gjorde tre enkla uppletanden, så har en trött och nöjd hund nu.
(Riggade kameran men glömde trycka på filma. )
Vilken söt liten hoppetoss
Skitknaggligt, jag funderade på det med, men tror att det finns en viss risk att vi trasslar in oss i det.Är ju väldigt knaggligt med koppel
Jag hade haft en kort lina släpande om det är nödstopp du behöver.
Är det för att hjälpa med position har jag ingen bra lösning. Hade nog haft bakom ryggen från höger hand kanske om hon flyter ut/fram
Hon kan skutta upp till huvudhöjd när hon är riktigt upprymd
Kan du ha ett kortare koppel som du inte riskerar att snubbla på och sedan ha öglan trädd runt handleden bara?Skitknaggligt, jag funderade på det med, men tror att det finns en viss risk att vi trasslar in oss i det.
Kan kanske testa lägga det runt vänster armen ett varv eller så får jag ta på mig ett par byxor med hållare för skärp och stoppa in en ände där.
Ja, om jag hade haft ett.Kan du ha ett kortare koppel som du inte riskerar att snubbla på och sedan ha öglan trädd runt handleden bara?
Mitt rallylydnadskoppel för nybörjarklass är 1 meter, lagom för att inte sträckas och tillräckligt kort för att inte bli en snubbeltråd. Men jag håller det då med fingrarna för att lätt kunna byta hand i de moment som behöver det, inte testat att ha det runt handleden.