Foster rörelser?

Zqathan

Trådstartare
Kan man känna fosterrörelse på häst?
(Har bara erfarenhet av hund tidigare)
Från vilken månad i så fall?

Sv: Foster rörelser?

Jag kände de första på mitt sto idag hon är på 184 dygn. Läste mig till här på buke att man ska känna när dem äter eller dricker kallt vatten och det gjorde jag minsann den lilla blev riktigt vild där inne när morsan åt:D

Jag kände vaga rörelser i runt månad sex-sju har jag för mig, ytterligare ett par månader senare gick det riktigt vilt till där inne, ibland kunde man se hur hela magen rörde sig! :love:

Åå, mitt sto är i månad sex nu och jag är sååå sugen på att se fostret röra sig. Är det något speciellt ställe man ska hålla ögonen på mest för att få se rörelserna?

det är nog lättare om du känner på magen med händerna och lägga huvudet mot den lite framför viveln. Vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mig hoppas du förstår;)

Liknande trådar

Hundavel & Ras När kände ni fosterrörelser första gången? Jag vet inte om jag känt något, kanske men svårt att veta Känner man tidigare beroende på...
Svar
0
· Visningar
472
Senast: Karolina90
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 510
Senast: ildiko
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 014
Senast: Rosett
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 073
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka