Fössta tossdan i mass.

Tyvärr inte. Arbetsplatsen (skola) har nöt- och mandelförbud, och maken gillar inte marsipan så det blir inte att vi äter någon prinsesstårta hemma heller (t.o.m. jag tycker att det blir lite VÄL mycket med en hel tårta bara för mig.... :angel:).
 
IMG_20210304_085853.webp

Jobbet bjöd. Givetvis tillverkad i Småland :up:
 
det är "smålands nationaldag" sedan några år tillbaka
fössta tossdan i mass firas med massipantåta (och kanske en bäss att skölja ner tåtan med)
Förklarar min okunskap. :)
Nej, här långt utanför Småland så firar vi det lika lite som Norges nationaldag.

Varför marsipantårta? Pga. uttalet?
 
Jag tänkte göra en kul grej av det på jobbet så jag tänkte att såklart ska jag inom och köpa tåta! Men fasen det var ju slut överallt och då var klocka typ bara 8 på morgonen :confused: Det slutade med att tjejen på bageriet ställde sig och gjorde en åt mig medans jag stog och väntade. Sicken service asså !!:love:
 

Liknande trådar

Mat Ännu en spinoff till "vad har du inte gjort?". :D Denna gång, vad har du ätit för spännande? Jag har provat lammhjärna och det var...
7 8 9
Svar
167
· Visningar
4 505
Senast: Cambrie
·
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 502
Senast: Pilot
·
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
599
Senast: YlvaG
·
Kropp & Själ Sambon och jag har varit ihop i 9 år idag. Jag väger mer än någonsin. Vi vill gärna fira, men helst utan mat. Ni som har följt mig vet...
2 3
Svar
57
· Visningar
2 846
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp