Förvirad!!

S

suzukits

Jag har en tre åring russ hingst som tävlar i ponnytrav...
Hans kompisar har börjat gått i gräshage dugnet runt nu medans min lill kille är i den torra jordhagen.. Jag låter han gå ca 2-3 timmar i hagen varje dag tillsammans med sina vänner(i gräshagen) men annars går han själv och jag ger honom gräs som jag väger upp, för att få det lite mer kontrollerat.. Men han tycker det är jätte tråkigt att gå själv...kan man ju förstå..
Hur skulle du göra om denna häst var din?
Jag funderar på att låna hem en shettis som sällskap och följa mitt "schema" som jag har nu...
ÅÅ, det här är så krångligt tycker jag!! Snälla kan någon hjälpa mig? :( :bow:

Är han inte ett dugg hingstig?
Nåväl jag skulle fortsätta som du gör nu ,det är toppen med hästar som kan gå själva,och inte blir hysteriska för det.
Vi har ett tvåårigt russto som går med stora hästar hon ser ut som en övergödd ardenner.
När hon ska starta i ponnytrav nästa år kommer vi att göra som du.Men hon har faktiskt lärt sig att gå själv nu oxå,då dom stora hästarna går in för träning.
Har din startat nyligen?
Hälsn Stally

Han kan gå utan problem helt själv, MEN han har så tråkigt att det går ut över träningen... Jag vill ha en glad och allert häst :crazy: Vad tror du om shettis idén?

På vilket sätt går det ut över träningen?
Är han snäll mot en schettis så kan han ju gå med den.Men är han inte ett dugg hingstig?
Klart han ska ha en kompis om han blir gladare av det.
Bara inte den lilla schettisen far illa.Jag har en valack som blev skuren sent han
manglar fortfarande små hästar.
Har du startat ditt russ?
Stally :)

Du har ingen nerbetad hage, sån som ser ut som en park? Jag har mina tävlingshästar i sån (gammal vinterhage), tillsammans med shettisen, tom shettisen föräter sig inte i den hagen. Alla hästarna (som tränas och tävlas) är ju inne på nätterna för att vila ordentligt, där de får hö och kraftfoder. De får även tillskott på hö i hagen på dagarna, för det är ju inget bete, bara lite skav att gå och mumsa på. Men de har i vart fall inte tråkigt. Annars får du väl fortsätta som du gör nu, och funkar det med att låna sällskap är väl det jättebra.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 162
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 006
Samhälle Jag och min bästa vän var ut till en uteservering i går, vi satt och pratade och drack någon cider och hade det bra. Fram emot...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
20 424
Senast: Fibusen
·
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
3 278
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka