Förvaring för filtar

Mirre

Trådstartare
Vi har jättemycket filtar hemma i varierande storlekar.
Den största har jag som överkast till min dubbelsäng ibland. Men behöver någon snygg och bra förvaring för dem, gärna något smidigt som inte tar jättemycket plats eftersom vardagsrummet inte är speciellt stort.

Eftersom att jag även är uppfödare så fick filtbarnen flytta med valparna,annars förvaras dom i en Ullareds kasse under trappen.

De gör ju det, blir filtar överallt.
Förut hade vi dem i en bäddsoffa men har inte kvar den

Den största har jag som överkast till min dubbelsäng ibland. Men behöver någon snygg och bra förvaring för dem, gärna något smidigt som inte tar jättemycket plats eftersom vardagsrummet inte är speciellt stort.
En snygg korg/kista att lägga dem i kanske? Jag gjorde ett försök med det, men korgen var oftast tom och filtarna överallt i soffor, golvet eller som byggmaterial i kojor så jag gav upp det... Sen när barnen har blivit stora så ska jag ha en snygg korg med alla filtar i! :D

En snygg korg/kista att lägga dem i kanske? Jag gjorde ett försök med det, men korgen var oftast tom och filtarna överallt i soffor, golvet eller som byggmaterial i kojor så jag gav upp det... Sen när barnen har blivit stora så ska jag ha en snygg korg med alla filtar i! :D
Haha precis så är det här med :D
Kista har jag varit inne på, inte lyckas hitta någon bra dock. Helst skulle jag vilja ha den som rumsbord också och hittar ingen stor nog. Alla är så väldigt små.

@DarkInNight vacuumpåsar var ju smart förstås.

Du kan kanske ha dem i sovrummet i stället? I en mindre bänk vid sängens fotända?

Jag har sett folk som använder såna korgar man har till vedträn.
Ser väldigt fint ut när det ligger ihoprullade filtar i!

Sån här typ:
images

Köp en stege (på loppis och måla i lämplig färg om du vill komma billigt undan) och luta mot väggen.

filtar-pa-stege.jpg

Köp en stege (på loppis och måla i lämplig färg om du vill komma billigt undan) och luta mot väggen.

filtar-pa-stege.jpg
Åh vad mina barn skulle bli lyckliga om jag ställde in en stege, snacka om prefekt till att bygga koja! :D Men ja som sagt, när barnen har slutat att leka så ska jag hitta en vacker förvaring! :D Jag är dessutom väldigt sugen på att sätta ut vävstolen och väva egna ullplädar... Någon gång när jag blir rik och har massor av tid... ;)

en kista/soffbord går ju att snickra ihop själv :). är väldigt enkelt att bygga en låda, behöver ju inte ha gångjärn heller, ett lock med klack undertill räcker länge om man inte vill sätta gångjärn.

eller så är en liten potatis låda el potatis korg väldigt fint att ha filtar och plädar i.

En sådan där vedkorg är ju fint, det kanske vore något. Likaså stegar är fint med skulle garanterat klättras på av ungarna.

Liknande trådar

Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 301
Senast: LinnK
·
Hemmet Har försökt mig på att rita en bild av vårt sovrum (obs att fönster- och dörrplacering är ungefärliga). Det är alltså ett pyttesovrum på...
Svar
16
· Visningar
730
Senast: bettysmatte
·
Hemmet Håller på med en badrumsrenovering som dragit ut i evigheter. Nu är äntligen allt nästan klart men plötsligt säger hantverkaren att den...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 476
Senast: MiniLi
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar