Förvara fudge?

gul_zebra

Trådstartare
Kära buke! Nu har jag ett sånt där jättestort problem igen ;)
Min morsa älskar skumtomtar! Så jag köpte en låda hon ska få i julklapp och tänkte stoppa i en sats tomtefudge där i också. Problemet nu är att jag har aldrig gjort fudge förr och funderingen är väl mest om det här är nåt som kan förvaras i rumsremp eller måste det stå i kylskåpet? :)

Beror väl lite på hur mjuk fudgen blir, risken med att förvara den i rumstemperatur är väl att den riskerar att tappa formen och att bitarna klibbar ihop. Om det inte är något problem, så går det absolut att ha den i rumstemperatur, och sedan stoppa in den i kylen och låta den bli sval innan förtäring.

Du kanske redan har tänkt på det här, men om du vill att lådan garanterat ska vara kladdfri i efterhand så skulle du ju kunna placera fudgen i en sådan där liten cellofanpåse? :) Finns bland annat på Panduro.

Liknande trådar

Mat Hur förvarar ni isbitar i frysen? Jag har tre sådana där isbitsformar från IKEA, men när jag gjort isbitar i dem tycker jag att bitarna...
Svar
13
· Visningar
621
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 586
Senast: Enya
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 309
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 603
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama