förväntad mankhöjd

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare cambodia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 575

cambodia

Trådstartare
förlåt om jag klantar till det igen när jag är för lat för att leta igenom alla trådar :angel:

Mätte min lilla Tuva idag och hon var ungefär 135cm i mankhöjd.
Hon är född 16/4, nästan precis 8 månader alltså.
E: Acacio - Cortez - Ismir
Svenskt halvblod med andra ord :idea:
Ni som kan, vad tror ni att hon kan stanna på för mankhöjd?
(ja, jag vet att en bild vore bra, men jag har tyvärr ingen nytagen)

Tacksam för svar!

Sv: förväntad mankhöjd

Alltid lika svårt att spå höjden. Men om jag jämför med halvblod jag fött upp och som nu är stora så är ditt föl ganska litet. Så med utgångs punkt från mina tippar jag på runt 160 cm.

Men som exempel ett år fick tre hingstföl födda ungefär samtidigt. Två av dem var mycket jämna som föl och ettåringar den tredje var hela tiden större. Alla tre såldes under vintern och nu med facit i handen efter avslutad treås test. Så en av de "små" är idag 157 cm, den andre "lille" var vid mätningen 165 cm. Den store var vid mätningen 165 cm.

De föl jag har i år så är de som är minst ungefär som ditt föl men mina små är födda i juni.

Sv: förväntad mankhöjd

Tack för ditt svar!
Känns bra att höra någon som säger att hon kanske inte kommer bli så stor! Är själv 155 så hon får gärna stanna på 160 för min del :idea:

Fler som har några idéer? :bump:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade några gamla anteckningar som jag skrev för 7-8 år sedan: “Jag önskar att jag kunde få en injektion med livslust som varade...
Svar
0
· Visningar
1 448
Senast: cassiopeja
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 971
Senast: supercassie
·
G
Avel Är det något jag känner starkt för så är det denna lilla ponny. Förstår inte varför det inte är mer uppmärksammat, med tanke på att det...
Svar
17
· Visningar
2 435
Senast: crazy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Malignt melanom?