Vi är i en utredning just precis nu p.g.a att en närstående har misstänkts brukat våld mot det ena barnet. Jag har tyvärr inte något positivt att tillägga om socialen, fick igår (ÅTTA VECKOR efter anmälan) hem anmälan, vad den består av (polisen lade ner sin förundersökning efter tre veckor, det var socialen som anmälde). Där står den omständighet som förskolan anmälde av (ungen hävdar att denna person sparkat honom hårt i ansiktet) men också väldigt mycket annat - jag skulle säga att hela anmälan är gjord från socialtjänsten utefter att man försöker fiska efter problem i familjen. Det står till exempel att "Barnet hamnar ofta i konflikter och alltid är arg enligt förskolepedagogen" - att barnet som det är frågan om hamnar i konflikter beror på att det finns tre tjejer i en liten grupp som alla tre vill bestämma, men det framkommer inte i anmälan, utan bara det att just vårt barn hamnar i konflikter.
Vidare står det att "förskolepersonalen finner oro över att mamman inte är tillgänglig när pappa har barnen" vilket väl säkert är fallet för de flesta separerade föräldrar (nej, det är inte heller pappa som är anklagad).
Hela anmälan kantas av liknande meningar där man skrivit A men inte B. Mycket märkligt.
Har ganska mycket med socialen att göra då jag jobbar inom den sektorn i kommunen, men nej, jag ger inte mycket för deras sätt att hantera situationer överhuvudtaget. Sedan har det kanske även med ekonomi och så vidare i just vår kommun att göra, men bra jobb, det gör de inte.
Vidare står det att "förskolepersonalen finner oro över att mamman inte är tillgänglig när pappa har barnen" vilket väl säkert är fallet för de flesta separerade föräldrar (nej, det är inte heller pappa som är anklagad).
Hela anmälan kantas av liknande meningar där man skrivit A men inte B. Mycket märkligt.
Har ganska mycket med socialen att göra då jag jobbar inom den sektorn i kommunen, men nej, jag ger inte mycket för deras sätt att hantera situationer överhuvudtaget. Sedan har det kanske även med ekonomi och så vidare i just vår kommun att göra, men bra jobb, det gör de inte.