Förvånad över min reaktion

Det är även män som säger att bröst skall täckas, att kvinnor som klär sig i sexiga kläder (urringat och kort kjol samt höga klackar) är fritt villebråd etc. Religon är bara en samhällsordning precis som man har en samhällsordning i ett sekulärt land. Här handlar samhällsordningen istället om "moral".

Jag är tjej och jag vill inte se andras kön, vare sig det är en kuk med svettiga kulor eller eller någon bröstvårta, jag vill helst att karlar täcker över deras också. Jag VILL INTE se sånt. Vill man se kan man ju kolla på sånt vid datorn. Men det har ingen plats inne i en mataffär eller en teater.

Även om de säger att de är fritt villebråd vet vi ju att det inte är sant, kvinnan har ingen skyldighet att täcka sig bara för att karlarna inte kan hålla händer borta.
Det är olagligt att tafsa och våldta oavsett vad kvinnar bär.

NEJ. Ska den där Ellinor ha bidrag? BM som vägrar göra abort pgs kristendom.

Hur många skulle fejka en relion för att få gratis pengar? Det är inte svårt.
Vad har det med något att göra? Det är inte mer relevant än Ska man få extra betalt för att jobba när det regnar.

Jag såg det. Men det har ändå inte med något att göra.

Igen:

Fast vad @tanten skrev var inte att han inte skulle jobba. Hon skrev att han var bedrövad för att han inte skulle kunna gå från jobbet: "En manlig elev var bedrövad över att han inte kommer att kunna gå från ett jobb om fredagseftermiddagarna eftersom vi i Sverige betraktar religion som en privatsak. Han sa att religion för honom är nummer ett"

Sedan vreds det till att han skulle behöva välja mellan att jobba eller inte.

Jag såg det. Men det har ändå inte med något att göra.
Ska man ha rätt till bidrag av samhället om man väljer att inte jobba för att religionen går före? Vad tycker ni?

Jag svarade nej.

Jag har inga problem med när trådar spinner vidare, har du problem med det kan du ju hoppa på Monkie istället för mig.

Ska man ha rätt till bidrag av samhället om man väljer att inte jobba för att religionen går före? Vad tycker ni?

Jag svarade nej.

Jag har inga problem med när trådar spinner vidare, har du problem med det kan du ju hoppa på Monkie istället för mig.
Trådar spinner vidare ut i fantasier för att misskreditera muslimer, alltså. Då kan vi ju även diskutera om muslimer bör få piska små barn vid fredagsbönen. Tycker ni att de bör få det? NEJ, verkligen inte, vi måste skydda barnen från muslimer! Det vore ju förfärligt om de fick piska dem och skylla på religionen!

Trådar spinner vidare ut i fantasier för att misskreditera muslimer, alltså. Då kan vi ju även diskutera om muslimer bör få piska små barn vid fredagsbönen. Tycker ni att de bör få det? NEJ, verkligen inte, vi måste skydda barnen från muslimer! Det vore ju förfärligt om de fick piska dem och skylla på religionen!

Nu har du tappat mig totalt.

Nej, men ska inte få pengar för att man har en relion. Nej muhammad ska inte få bidrag för att han inte vill jobba ett visst klockslag för att han ska be. Nej, ellinor ska inte ha bidrag för att hon inte kan fullföra sitt jobb som barnmorska.

Nej, men ska inte få pengar för att man har en relion. Nej muhammad ska inte få bidrag för att han inte vill jobba ett visst klockslag för att han ska be. Nej, ellinor ska inte ha bidrag för att hon inte kan fullföra sitt jobb som barnmorska.
Men ingen har påstått att Muhammed ska få bidrag. Det var en helt lösryckt tanke från något som @tanten s elev inte begärt. Om man frågar ifall han ska få bidrag kan man lika gärna fråga om han ska få piska små barn. Båda är helt lösryckta tankar.

Men ingen har påstått att Muhammed ska få bidrag. Det var en helt lösryckt tanke från något som @tanten s elev inte begärt. Om man frågar ifall han ska få bidrag kan man lika gärna fråga om han ska få piska små barn. Båda är helt lösryckta tankar.

Nu var det ju en fråga som @Monkie ställde, som jag svarade på. Har du problem med att frågan ställdes förstår jag inte varför du hoppar på mig.

Precis. :D
Dawd är så långt ifrån bidragsfuskare, barnmisshandlare och extremist man kan komma :heart

Låt mig börja i den här änden: frågan ÄR komplicerad, och förbud är ännu mer komplicerat.
Men jag tycker att frågan om vad som egentligen är "fri vilja" är intressant och mångfacetterad.
Nu råkar det handla om slöja av olika slag, men innan man tvärsäkert kan säga att någon "väljer" något, så bör vederbörande väl ha gått igenom en längre tankeprocess, där många val funnits tillgängliga, och sedan bestämt sig?
Om det i realiteten handlar om att välja mellan att använda slöja, eller att inte få gå ut, eller kanske bli utkastad hemifrån, och så "väljer" man då slöjan?
Eller så saknar man förebilder inom släkt och familj som avstått slöja, och funderar inte så mycket, har man valt då?
Eller alla killar som blir bilmek, därför att det är något killar blir, har dom valt?

Det fria valet, är sällan så fritt som man skulle önska.

Och många som svarar att de valt det ena eller andra, kanske inte riktigt valde själva ändå.
Jadå, jag är medveten om den sortens saker. På grund av socialt tryck i den (svenska) kultur jag råkar befinna mig, anpassar jag nästan dagligen min klädsel för att slippa andra problem.

Vi har, eller rättare sagt, vi ska ha religionsfrihet här i landet. Samtidigt har vi ett berättigat krav från näringsidkare och andra att folk inte ska få gå maskerade i butiker eller på arbetsplatser.
Då ska, eller rättare sagt då borde det innebära att man hemma hos sig få klä sig, maskera sig som man vill, men ute i samhället så anpassar man sig till de normer som råder.
För hur skulle folk reagera om den här gruppen krävde att få bära traditionella kläder på sin arbetsplats?
images
Man kan ju också fundera på hur man själv skulle känna det att anpassa sin klädsel till deras. Att leva i deras samhällsstruktur med deras jämnlika mått på vad som skall, eller inte, täckas.

Jag tror inte Muhammed ville få bidrag istället för att jobba. Men att känna sig lite gnällig över att jobba när man vill göra annat har man all rätt att vara.
Själv brukade jag skratta hela vägen till banken med all storhelgsOB jag drog in när andra ville vara lediga på jul och påsk...

Jag är tjej och jag vill inte se andras kön, vare sig det är en kuk med svettiga kulor eller eller någon bröstvårta, jag vill helst att karlar täcker över deras också. Jag VILL INTE se sånt. Vill man se kan man ju kolla på sånt vid datorn. Men det har ingen plats inne i en mataffär eller en teater.

.
inser du att det är ungefär den känslan som du har för kön som många har även för andra kroppsdelar?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka