Förvånad över min reaktion

Jag tror inte Muhammed ville få bidrag istället för att jobba. Men att känna sig lite gnällig över att jobba när man vill göra annat har man all rätt att vara.
Själv brukade jag skratta hela vägen till banken med all storhelgsOB jag drog in när andra ville vara lediga på jul och påsk...

Och? Det var ju inte det som @Monkie frågade. IGEN, hon skrev RELION inte muslim. Relion är inte bara islam.
Du får nog gå och läsa om, du har tydligen missat väldigt mycket.

Tycker du att barnmorskan som inte gör aborter ska få bidrag för de jobb hon inte vill utföra?

Och? Det var ju inte det som @Monkie frågade. IGEN, hon skrev RELION inte muslim. Relion är inte bara islam.
Du får nog gå och läsa om, du har tydligen missat väldigt mycket.

Tycker du att barnmorskan som inte gör aborter ska få bidrag för de jobb hon inte vill utföra?
Det är nog du som behöver läsa igen.
Jag har inte sagt att man ska få bidrag för att man vill vara ledig pga religion.

Jag påpekar bara att man kan tycka det är lite trist att jobba om det tex är fredagsbön. Inte underligare än att tycka att det är trist att jobba och missa Eurohorse. Same same.

Men när man ger mig dubbelt betalt för att jobba på de religösa högtidrna påsk och jul tackar jag och tar emot

inser du att det är ungefär den känslan som du har för kön som många har även för andra kroppsdelar?

Inser du att jag inte KRÄVER att någon ska täcka könet offentligt?
Det är stor skillnad.

Jag vill inte se andras kön, därför håller jag mig borta från tex nudiststränder.

Det är nog du som behöver läsa igen.
Jag har inte sagt att man ska få bidrag för att man vill vara ledig pga religion.

Jag påpekar bara att man kan tycka det är lite trist att jobba om det tex är fredagsbön. Inte underligare än att tycka att det är trist att jobba och missa Eurohorse. Same same.

Men när man ger mig dubbelt betalt för att jobba på de religösa högtidrna påsk och jul tackar jag och tar emot

Samma här :up:

Skulle jag tvinga min kille att sätt på sig en tröja annars får han inte gå ut? Nej.
Nej jag tycker inte att någon ska tvingas vare sig ha på sig eller inte ha på sig några kläder.
Det framgår med all tydlighet i tråden.

Men det är ju lite märkligt att du som verkar känna så starkt inför bröstvårtor inte kan leva dig in i att även andra kroppsdelar kan vara laddade för vissa personer.
Att det för en del så skulle det kännas lika hemskt att visa vissa kroppsdelar som du skulle ha för att visa dina bröstvårtor för kreti och pleti.

Nej jag tycker inte att någon ska tvingas vare sig ha på sig eller inte ha på sig några kläder.
Det framgår med all tydlighet i tråden.

Men det är ju lite märkligt att du som verkar känna så starkt inför bröstvårtor inte kan leva dig in i att även andra kroppsdelar kan vara laddade för vissa personer.
Att det för en del så skulle det kännas lika hemskt att visa vissa kroppsdelar som du skulle ha för att visa dina bröstvårtor för kreti och pleti.

Nej jag känner inte starkt för bröstvårtor, eller kuka eller fittor. Men jag vill helst inte se främmande människors kön.

Som jag sa, jag undviker nudiststränder, då kan ju de som tycker att kvinnor ska ha slöja stanna hemma.
För sån värderingar hör inte hemma i ett modernt samhälle. Det är äckligt. OBS värderingen är äcklig, inte människorna. Nu KAN du inte förvränga vad jag skrev.

@escodobe Alltså jag föstår dig inte. Varför sitter du och försvarar de män som bestämmer över vad kvinnor ska bära? Hur fan kan man göra det?

Jag orkar snart inte diskutera mig dig mer, jag mår illa och har ont i magen

@escodobe Alltså jag föstår dig inte. Varför sitter du och försvarar de män som bestämmer över vad kvinnor ska bära? Hur fan kan man göra det?

Jag orkar snart inte diskutera mig dig mer, jag mår illa och har ont i magen
Var försvarar jag det? Det gör jag inte alls.
Du inbillar dig!
Jag försvarar människor rätt att SJÄLVA VÄLJA vad de vill visa. Eller inte visa.

Nej jag känner inte starkt för bröstvårtor, eller kuka eller fittor. Men jag vill helst inte se främmande människors kön.

Som jag sa, jag undviker nudiststränder, då kan ju de som tycker att kvinnor ska ha slöja stanna hemma.
För sån värderingar hör inte hemma i ett modernt samhälle. Det är äckligt. OBS värderingen är äcklig, inte människorna. Nu KAN du inte förvränga vad jag skrev.
Jag tycker att folk ska få välja själva.
En del skulle känna sig lika nakna utan slöja som du skulle göra om du var topless i affären. Kan du ha någon inlevelse i den känslan?

Jag har svårt för folk som lever på ytterkanten av ett samhälle, och hittills har jag aldrig mött en väl integrerad person som går runt i burka. Vare sig du väljer bruka av fri vilja pga religiös övertygelse eller av tvång så kan jag tyvärr inte hålla med dig om att det ska försvaras. Så nej, jag tycker inte att burka är någonting positivt eller bra. Jag vill inte se det i Sverige just för att det sprider en väldigt obehaglig känsla och negativa signaler ute i samhället.

fast du kan ju på fullaste allvar inte jämföra någonting så naturligt som nakenhet med att gå runt iklädd ett svart skynke över hela kroppen och ansiktet? :confused:
Det borde snarare vara tvärtom: Om man inte får gå naken så ska man heller inte få gå runt iklädd ett svart skynte som döljer allt utom ögonen.
Alltså. Jag begriper inte varför du tror att jag gör det. På allvar.
Kan du på ett enda ställe peka på var jag försvarar tvång?

Det gör jag inte. Jag argumenterar däremot mot ett förbud
Ingen ska tvingas ha på sig något de inte vill ha. Lika lite som jag tycker du ska tvingas gå naken.

En majoritet kan inte anpassa sig efter en minoritet, det är inte så en demokrati fungerar.
Hur skulle en sån regering se ut tex?
Om du har problem med att visa ditt ansikte, ja då kanske du ska ta tag i problemet och anpassa dig. Vi lever inte i Iran eller Saudiarabien.

Den
fast du kan ju på fullaste allvar inte jämföra någonting så naturligt som nakenhet med att gå runt iklädd ett svart skynke över hela kroppen och ansiktet? :confused:
Det borde snarare vara tvärtom: Om man inte får gå naken så ska man heller inte få gå runt iklädd ett svart skynte som döljer allt utom ögonen.
Jag har faktiskt inte några problem av att folk är nakna. Folk får gå nakna om de vill.
Det var @Lipperta som inte vill att folk går nakna så att hon ser dem. Inte jag.
Det jag försökte förmedla är att samma känsla av "det passar sig inte att vissa bröstvårtor i affären" är samma känsla som en del andra har för att visa en del andra kroppsdelar.

Hur man kan få det till att jag försvarar tvång begriper jag inte. Då måste man läsa mina inlägg som fan läser bibeln.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka