Vad hände med vår mysiga lilla kille?
Lilleman har inte skött sig så bra den senaste tiden,
fröken ringde hem igår nämligen.
Varje dag förra veckan + denna så frågade jag om han hade några läxor när han kom hem, "Nej, inga läxor!"
Jag trodde ju på honom.. naivt kanske :smirk:
Grejen är den att han har haft flera läxor, men struntat i att ta hem dom! Han har varit otrevlig mot fröken...suttit och drömt sig bort på lektionerna och naturligtvis halkat efter.
Sen i måndags har han haft lekförbud med kompisarna efter skolan, då han inte kom hem förrens kl 18. Skolan slutade 13:50
Vi visste vart han höll hus men väntade ut honom..
Han tyckte att vi var väldigt stränga som gav honom lekförbud, men det sura humöret gick över efter en dag.
Visst har han det förbannat jobbigt med allt runt boendeutredning och mamma, men han kan inte skylla allt på det.
Nu innan han gick på skolan så fick jag honom att lova några enkla saker..
*Inte vara spydig och oförskämd mot fröken
*Göra som han blir tillsagd
*Följa med i undervisningen
Det blev ett jäkla liv.. "Det är inte så lätt att göra allt det där när man är van att göra på ett annat sätt"
"Det här är ett skitår, jag kommer inte överleva det här året, ojämna år är otursår"
Men sen lovade han att han skulle vara snäll idag!
Jag blir lite rädd om jag ska vara ärlig, sånna häftiga reaktioner på 3 enkla regler som han ska följa i skolan!
Är det nu alla reaktioner kommer efter boendeutredningen och mammas vistelse på psyk?
Är det någon "ålder/fas" han kommit in i?
Har vi skämt bort honom?
Blir han vansinnig för att han blivit påkommen med lögner?
Är det dåligt samvete hos honom som gör att han blir så arg
och självdestruktiv?
Nu känner jag mig väldigt liten och okunnig här, så alla funderingar är väldigt uppskattade!
Lilleman har inte skött sig så bra den senaste tiden,
fröken ringde hem igår nämligen.
Varje dag förra veckan + denna så frågade jag om han hade några läxor när han kom hem, "Nej, inga läxor!"
Jag trodde ju på honom.. naivt kanske :smirk:
Grejen är den att han har haft flera läxor, men struntat i att ta hem dom! Han har varit otrevlig mot fröken...suttit och drömt sig bort på lektionerna och naturligtvis halkat efter.
Sen i måndags har han haft lekförbud med kompisarna efter skolan, då han inte kom hem förrens kl 18. Skolan slutade 13:50
Vi visste vart han höll hus men väntade ut honom..
Han tyckte att vi var väldigt stränga som gav honom lekförbud, men det sura humöret gick över efter en dag.
Visst har han det förbannat jobbigt med allt runt boendeutredning och mamma, men han kan inte skylla allt på det.
Nu innan han gick på skolan så fick jag honom att lova några enkla saker..
*Inte vara spydig och oförskämd mot fröken
*Göra som han blir tillsagd
*Följa med i undervisningen
Det blev ett jäkla liv.. "Det är inte så lätt att göra allt det där när man är van att göra på ett annat sätt"
"Det här är ett skitår, jag kommer inte överleva det här året, ojämna år är otursår"
Men sen lovade han att han skulle vara snäll idag!
Jag blir lite rädd om jag ska vara ärlig, sånna häftiga reaktioner på 3 enkla regler som han ska följa i skolan!
Är det nu alla reaktioner kommer efter boendeutredningen och mammas vistelse på psyk?
Är det någon "ålder/fas" han kommit in i?
Har vi skämt bort honom?
Blir han vansinnig för att han blivit påkommen med lögner?
Är det dåligt samvete hos honom som gör att han blir så arg
och självdestruktiv?
Nu känner jag mig väldigt liten och okunnig här, så alla funderingar är väldigt uppskattade!