Sv: Fortsättning på hur går det för era 05r!
Hej!
Tack så mycket! Men han måste upp en hel del i vikt.
Ja, kapsonen ja. Den hade jag inte klarat mig utan. Detta är fast järn.
Detta är inte min, utan jag lånar den av en stallkompis. Jag älskar den riktigt mycket!
Den snvänder jag vid promenader, longering o.s.v. Man kan ta mer finkänsligt, eller måste rättare sagt då denna är
en skarp modell. Milton accepterar det hur bra som helst. I början använde jag bara kapson, då han bara gått på
lösdrift hela sitt liv utan hantering (har nu varit bland människor i 2mån). Han kan gå likadant i grimman nästan,
men då är han inte lika känslig.Nu räcker det att jag för handen LITE bak, så saktar han. Eller skapar en liten "våg"
när han skall stanna vid longering. Blir han rädd blir han inte stark med kapsonen. Den kan glida ytterst lite och då
är det om jag bara håller på i ett varv under en längre tid, men det gör jag ju aldrig utan växlar hela tiden.
Men den glidar aldrig så mycket att hjälperna blir fel, nosjärnet sitter ju där det sitter (fast med andra ord - finns olika modeller).
Jag skall även tömköra på kapson, man kan ju göra allt! Det bästa är att han följer bra, lär sig inverkan och flyttar/sänker sig för tryck.