Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror att det är en smaksak. Jag tycker att det är helt förfärligt, gör det någon gång om året och bara när jag kokat i bastu en bra stund. För mig är det en plojgrej, att man kan skratta åt hur hemskt det är.Tycker alla borde testa! Det är en fantastisk upplevelse och jag upplever att jag mår allmänt bättre av regelbundna kallbad
Jag tror att det är en smaksak. Jag tycker att det är helt förfärligt, gör det någon gång om året och bara när jag kokat i bastu en bra stund. För mig är det en plojgrej, att man kan skratta åt hur hemskt det är.
Badar normalt sett inte alls om det är under 25 grader i vattnet. Kallt vatten är liksom inte min grej.
Hur gör du för att andas när bröstkorgen är under vattnet? För mig har hela andningsmekanismen totalt låst sig så fort jag bara har huvudet över vattnet. Släpper det efter ett tag eller blir det inte så för dig alls?Ja jag tror antingen man hatar det eller älskar.
Men tycker man ska prova, så många som avfärdar innan liksom
Hur gör du för att andas när bröstkorgen är under vattnet? För mig har hela andningsmekanismen totalt låst sig så fort jag bara har huvudet över vattnet. Släpper det efter ett tag eller blir det inte så för dig alls?
Jag har bara provat två gånger men det var inget för mig! Kanske funkar bättre med bastu innan/efter för mig, det har jag ännu inte testat.
Jag har tänkt att jag ska prova att bada när det är lite kallare ute... Jag tycker inte om när det är kallt i vattnet, men förra sommaren när jag badade i lite kallare än vad som var bekvämt så var det SÅ skönt efteråt. Så, då blev jag nyfiken...Ja jag tror antingen man hatar det eller älskar.
Men tycker man ska prova, så många som avfärdar innan liksom
Man kanske borde kolla hjärtat först . Läste om en 49 årig karl som skulle testa vinterbad för första gången. Hans sambo hade sagt att det där kan man få hjärtsnörp av och han skoja och sa tänk om jag dör. Direkt efter doppet fick han hjärtstopp! Visade sig att han hade ett medfött hjärtfel han inte visste omTycker alla borde testa! Det är en fantastisk upplevelse och jag upplever att jag mår allmänt bättre av regelbundna kallbad
Man kanske borde kolla hjärtat först . Läste om en 49 årig karl som skulle testa vinterbad för första gången. Hans sambo hade sagt att det där kan man få hjärtsnörp av och han skoja och sa tänk om jag dör. Direkt efter doppet fick han hjärtstopp! Visade sig att han hade ett medfött hjärtfel han inte visste om
Man kanske borde kolla hjärtat först . Läste om en 49 årig karl som skulle testa vinterbad för första gången. Hans sambo hade sagt att det där kan man få hjärtsnörp av och han skoja och sa tänk om jag dör. Direkt efter doppet fick han hjärtstopp! Visade sig att han hade ett medfött hjärtfel han inte visste om
Oj har jag aldrig hört att en skola sysslar med. Tur de la ner det med tanke på hur det kan gå.Min skola hade isbad som aktivitet för årskurs 9 förr, men på grund av att det kan trigga igång hjärtfel slutade dom med det.
Aha, nä du verkar ju klara detOj, ja vet man om att man har hjärtfel så ska man inte bada! Kan vara bra att kolla upp innan
Jag har blåsljud, men tror inte det ska påverka!
Oj har jag aldrig hört att en skola sysslar med. Tur de la ner det med tanke på hur det kan gå.
Jo det känner jag igen men vi höll till i vanliga simhallen. Tur det.Det var i samband med isvett, ta sig upp med isdubbar och sånt. Men måste vara över 15 år sedan dom slutade med det, men vet att nån klass fick göra det på gymnasiet också.