S
stockholm
Jag är medryttare på en häst som står i ett privatstall nära mig, jag har varit medryttare i någon månad nu och betalar 500;- i månaden och får kanske rida högst 1 ggn i veckan resten borsta När jag rider hon så gormar hon alltid, vill inte alls göra som jag vill, och endast en gång har hon varit snäll och inte gormat nånting under hela ridpasset, visst är det inte värt att betala 500:- i mån för att rida en häst ca 1 ggn i veckan och när jag väl rider henne så går det inte alls? jag har även fått köra henne nån gång och så men... Så vad skulle ni ha gjort? Om jag säger upp medryttar skapet så känns det som om dom kommer att tycka att jag ger upp och så, för jag kan knappt ta in henne från hagen på somrarna för då springer hon iväg från mig, och vem orkar hålla i en häst som vill iväg? Så till frågan: skulle ni ha skaffat foderhäst (som jag veerkligen vill ha) eller hade ni fortsatt om sett om det blev nån förbättring? Snälla svara, jag vill ju inte att vi betalar 500 i månaden när jag känner mig rädd att rida oftast (hon har kastat av mig och bockar då och då under ridpasset)..