Springer på Väla () och möter plötsligt en träningsgrupp med ledhundar (heter det så?). 3 st labbar i full mundering och en ”blind” person bredvid. Riktigt imponerad över fokusen på så unga hundar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Springer på Väla () och möter plötsligt en träningsgrupp med ledhundar (heter det så?). 3 st labbar i full mundering och en ”blind” person bredvid. Riktigt imponerad över fokusen på så unga hundar.
Ja ett helt fantastiskt jobb. Hundarna tittade ju inte på något annat än dit dem skulle. Att det ramlade ner en korv typ 2 m ifrån den första fick honom inte ens att rynka på näsan. Sjukt imponerande!Vi har Kustmarkens kennel här på orten och deras labbar är ett vardagsinslag på stan. Jag blir lika impad varje gång jag ser träningsekipagen. Det är ett fantastiskt jobb tränarna gör och hundarna är så himla trevliga
Dom ska ändra inträdesprovet för patrullhund nu! Det ska likna ett L-test. Floki som är så rörelsekänslig kanske får lite att öva på nu haha.
Intressant! Går det att läsa om någonstans?
Det var Tontos uppfödare som berättade det för mig, då hon troligtvis ska hålla inträdesprov 2018 och internat som börjar våren 2019 och det ska gälla ifrån 2018. Verkar inte finnas så mycket info om det än dock!
Okej. Får hålla ögonen öppna
Dom ska ändra inträdesprovet för patrullhund nu! Det ska likna ett L-test. Floki som är så rörelsekänslig kanske får lite att öva på nu haha.
Hörde om en hund vars inlärda sträcka gick över ett torg tätt intill en pizzeria. Där brukade dörren stå öppen och ibland knatade hunden in med sin stackars ägare som då blev totalt vilse. De flesta av de som har ledarhund är dövblinda vilket gör det mycket svårt att be om hjälp.Ja ett helt fantastiskt jobb. Hundarna tittade ju inte på något annat än dit dem skulle. Att det ramlade ner en korv typ 2 m ifrån den första fick honom inte ens att rynka på näsan. Sjukt imponerande!
Den hårda tillvaron med tio border collies på 50 kvadratmeter
Åh vad bra! Gillar att det blir högre kvalitė på hundar som får tjänstetitel. Det gör att det blir mer tyngd i den titeln. I dag missbrukas den lite som avelsmerit och kraven är ju inte jättehöga.
Är det för att du har de i jobbet eller varför behöver du det? Eller för framtida planer?Skickat in ansökan om paragraf 16-tillstånd. Nu återstår att se om min säng är godkänd som hundsäng eller om jag måste möblera in tio hundbäddar till
Tycker det är bra! Dom har ju bla. redan tagit bort titeln på grund av att det missbrukas som avelsmerit.