Det råder någon form av anarki i detta hus bland pälsbeklädda invånare. Vid 01-tiden började en mus arbeta på sitt livsverk som verkar pågå någonstans under golvet vid kylskåpet. Måste gå upp och föra oväsen tre gånger för att den ska fatta vinken = valp vaknar varje gång. Samtidigt har gammeltanten bestämt att valp ligger för nära i soffan som vi försöker samsova i = hoppar ner (valp vaknar), men är missnöjd och vill upp igen (valp vaknar). Näe, hamnar fortfarande för nära, så hon hoppar ner igen (valp vaknar). Men hon kan ju inte ligga på golvet, så hon måste minsann upp igen (valp vaknar). Lasse undrar vad som pågår och hoppar ner från sängen (valp vaknar). Nähe, inget? Då skakar jag väl lite på mig (valp vaknar) och hoppar upp igen. Valp så pass vaken att det helt enkelt är kissning och viss lugn underhållning för att somna om igen. Gammeltiken fortsätter vara grovt missnöjd. Sätter henne i sängen. Hör missnöjda ljud efter en halvtimme - matte, nu lurade du mig, för jag trodde du också skulle till sängen men det skulle du ju inte, så nu vill jag faktiskt ner och tillbaka till soffan (valp vaknar). Näe, jag får faktiskt inte plats, så då vankar jag av och an i vardagsrummet och köket tills jag helt enkelt sätter mig och protestkissar ner hela jävla koskinnet.
Jag:
*bölar av trötthet och ilska, slänger in gammeltant i sovrummet igen medan jag försöker torka upp den gigantiska pölen piss under en kavalkad av svordomar*
(Valp vaknar)
Öppnar dörren till sovrummet. Gammeltanten överlycklig för matte är ju här nu, Lasse skakar som ett asplöv för matte är ju arg. Jag:
bölar lite till pga Lasses reaktion och känner mig som världens hemskaste matte (OBS att han aldrig blivit illa behandlad i hela sitt liv, han reagerar så ändå
). Nu är valp så pass vaken igen att kissning måste utföras, sen bestämde sig valpen helt enkelt för att nu är det minsann morgon och hade party i vardagsrummet med Lasse.
Jag:
Resignerar. Nu är klockan fem, valp har fått rulta runt i en timme och tröttpipandet är på ingående.