Fortsätt försöka

• Dagbok
  • Trådstartare Trådstartare Lyan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 133
  • Visningar Visningar 81 075
Tredje dagen med modafinil och jag mår ännu sämre. Är det någon annan som tar eller har tagit den och vet om det kan ta ett tag för den att verka ordentligt? Jag har svårt att hitta någon tydlig information om den. Vet inte om det överlag inte finns så mycket information eller om det är vajsing på min google fu pga väck i huvudet

Det kommer bli bättre. :heart Du har väl kört helt slut på dig själv nu senaste dagarna, men det kommer bli bättre igen.
Fast jag vill inte att det ska bli bättre för jag vill bara slippa allt 😭 Det kommer sldrig att bli bra hur mycket jag än kämpar för allt vara rasar hela tiden vad jag än gör 😭

Fortfarande jättedeppig 😭 Och Bella är en stor anledning tror jag för igår kväll ville jag inte alls leka med henne. Innan har det varit roligt att hon iallafall har velat göra en grej med mig, men eftersom hennes leka med mig går ut på att bita mig och ha dragkamp med mina händer genom täcket så känner jag att när hon verkligen försökte hugga mig utan att ens ha ont utan bara var sur för att jag störde henne så vill inte jag leka med henne och låta henne bita mig då också. Jag vet att hon inte kopplar ihop det så som jag gör, men jag vill ändå inte. Jag börjar på riktigt bli rädd för henne för hon hade bitit mig rejält sist om jag inte hunnit dra undan handen och det var inte bara ett bett utan hon sprang efter min hand och man kunde höra hennes tänder slå ihop flera gånger när hon missade. Åter igen så vet jag att hon inte känner som mig, men jag tycker att hon är otacksam och otrevlig för jag lägger så mycket kärlek, tid och pengar på att hon ska må så bra som möjligt och jag får verkligen ingenting annat än förakt tillbaka. Jag är ärligt talat inte alls pigg på att lägga många tusen på fysioterapi, hjärtultraljud och tandvård den närmaste tiden på en hund som hatar mig 😭

Jag har ont i huvudet för jag kan inte sluta gråta och jag orkar inte mer men jag kan. Inte göra något 😭😭

Fortfarande jättedeppig 😭 Och Bella är en stor anledning tror jag för igår kväll ville jag inte alls leka med henne. Innan har det varit roligt att hon iallafall har velat göra en grej med mig, men eftersom hennes leka med mig går ut på att bita mig och ha dragkamp med mina händer genom täcket så känner jag att när hon verkligen försökte hugga mig utan att ens ha ont utan bara var sur för att jag störde henne så vill inte jag leka med henne och låta henne bita mig då också. Jag vet att hon inte kopplar ihop det så som jag gör, men jag vill ändå inte. Jag börjar på riktigt bli rädd för henne för hon hade bitit mig rejält sist om jag inte hunnit dra undan handen och det var inte bara ett bett utan hon sprang efter min hand och man kunde höra hennes tänder slå ihop flera gånger när hon missade. Åter igen så vet jag att hon inte känner som mig, men jag tycker att hon är otacksam och otrevlig för jag lägger så mycket kärlek, tid och pengar på att hon ska må så bra som möjligt och jag får verkligen ingenting annat än förakt tillbaka. Jag är ärligt talat inte alls pigg på att lägga många tusen på fysioterapi, hjärtultraljud och tandvård den närmaste tiden på en hund som hatar mig 😭
Det låter verkligen inte som att det är en frisk hund du har, ärligt talat. Hunden är vare sig otacksam, föraktfull eller otrevlig och hon hatar dig inte. Något är förmodligen fel med hälsan.

Vet du, jag tycker om man känner att man börjar bli rädd för sin hund, och om det även är en hund med Bellas historik som blivit omplacerad flera gånger, då är det dags att ta bort den... Nu umgås ni ju inte så mycket med andra människor och barn, men det skulle väl ändå kunna hända att ett barn kommer bort och vill klappa hunden när ni är ute, och riskerar bli biten... och det vore ju inte alls kul.

Sedan tror jag inte att hon "hatar dig". Hon kan ju absolut ha ont någonstans även om fysioterapeauten inte hittade något, hon kanske har smärtor i tänderna eller nån helt annan stans, eller så är hennes smärtor sådana som kommer och går och att hon var okej just när ni var hos fysion.

Vet du, jag tycker om man känner att man börjar bli rädd för sin hund, och om det även är en hund med Bellas historik som blivit omplacerad flera gånger, då är det dags att ta bort den... Nu umgås ni ju inte så mycket med andra människor och barn, men det skulle väl ändå kunna hända att ett barn kommer bort och vill klappa hunden när ni är ute, och riskerar bli biten... och det vore ju inte alls kul.

Sedan tror jag inte att hon "hatar dig". Hon kan ju absolut ha ont någonstans även om fysioterapeauten inte hittade något, hon kanske har smärtor i tänderna eller nån helt annan stans, eller så är hennes smärtor sådana som kommer och går och att hon var okej just när ni var hos fysion.
Eller demens, till exempel.

Jag vet, som hag också skrev, att Bella inte alls känner så för mig som jag tycker att det känns som att hon gör, men det är extremt tydligt att jag bara är ett nödvändigt ont i hennes liv med pojkvännen. Hon biter bara mig, utom en gång när hon hade extremt ont så så bet hon också pojkvännen. Hon har heller aldrig bitit veterinärerna eller någon annan som fipplat med henne utan bara mig. Sist när hon försökte bita mig så provade pojkvännen att göra exakt samma sak (klappa henne på skuldran) direkt efter för att se om det var något som gjorde ont och då ville hon bara bli mer klappad så det gjorde uppenbarligen inte ont direkt efter iallafall. Ingen annan tycker att hon är ens i närheten av avlivning (det tycker inte jag heller) eftersom hon svarat så bra på rimadyl och fysioterapi. Det är dags att öka upp träningen igen nu så vi får se hur hon reagerar på det. Hade det varit möjligt så hade jag velat omplacera henne, men hon kommer troligen inte att klara en till omplacering (jag är hennes andra hem förutom uppfödaren så hon har inte omplacerats flera gånger som någon skrev) för det var så svårt för henne att anpassa sig när hon flyttade till mig, ingen kommer att vilja ha en hund med hennes problematik och jag kommer med 150% säkerhet att bli singel om jag omplacerar henne. Om hon inte mår bra av att öka på träningen och det inte finns något som kan lösa det så kommer avlivning att diskuteras, men så som situationen ser ut nu så är det bara jag som lider. Demens tror jag nog inte på för hon verkar aldrig frånvarande eller förvirrad som Ping och Simon blev när de började bli dementa

Nu har iallafall den värsta ångesten äntligen släppt och jag är bara loj, ledsen och likgiltig istället. Har fotat lite grejer som ska ut på annons men orkar inte lägga upp dem. Har också fått hem reservdelen till min symaskin så jag sydde ett par sömmar och den verkar funka. Jag vill sy men allt känns så meningslöst så varför ska jag sy något jag ändå kommer att vara för tjock för om en vecka? Ingenting med kläder är roligt längre utan ger bara ångest. Pojkvännen är ute med Bella så jag slipper bekymra mig över det iallafall

Jag vet, som hag också skrev, att Bella inte alls känner så för mig som jag tycker att det känns som att hon gör, men det är extremt tydligt att jag bara är ett nödvändigt ont i hennes liv med pojkvännen. Hon biter bara mig, utom en gång när hon hade extremt ont så så bet hon också pojkvännen. Hon har heller aldrig bitit veterinärerna eller någon annan som fipplat med henne utan bara mig. Sist när hon försökte bita mig så provade pojkvännen att göra exakt samma sak (klappa henne på skuldran) direkt efter för att se om det var något som gjorde ont och då ville hon bara bli mer klappad så det gjorde uppenbarligen inte ont direkt efter iallafall. Ingen annan tycker att hon är ens i närheten av avlivning (det tycker inte jag heller) eftersom hon svarat så bra på rimadyl och fysioterapi. Det är dags att öka upp träningen igen nu så vi får se hur hon reagerar på det. Hade det varit möjligt så hade jag velat omplacera henne, men hon kommer troligen inte att klara en till omplacering (jag är hennes andra hem förutom uppfödaren så hon har inte omplacerats flera gånger som någon skrev) för det var så svårt för henne att anpassa sig när hon flyttade till mig, ingen kommer att vilja ha en hund med hennes problematik och jag kommer med 150% säkerhet att bli singel om jag omplacerar henne. Om hon inte mår bra av att öka på träningen och det inte finns något som kan lösa det så kommer avlivning att diskuteras, men så som situationen ser ut nu så är det bara jag som lider. Demens tror jag nog inte på för hon verkar aldrig frånvarande eller förvirrad som Ping och Simon blev när de började bli dementa

Okej, jag mindes bara att du sagt tidigare att du inte ville/kunde omplacera henne pga hennes historik, så då har jag uppfattat lite fel. Vad knepigt ändå att det endast är dig hon försöker bita....! Jag har hört om djur som endast "vågar" visa smärta för sin ägare som de litar på och ingen annan, så jag skulle inte utesluta det helt totalt, även om jag förstår varför du resonnerar att hon inte verkar ha ont.
Låter som en bra plan att se hur hon responderar på ökat träningsmängd, och utvärdera vartefter. :heart

Okej, jag mindes bara att du sagt tidigare att du inte ville/kunde omplacera henne pga hennes historik, så då har jag uppfattat lite fel. Vad knepigt ändå att det endast är dig hon försöker bita....! Jag har hört om djur som endast "vågar" visa smärta för sin ägare som de litar på och ingen annan, så jag skulle inte utesluta det helt totalt, även om jag förstår varför du resonnerar att hon inte verkar ha ont.
Låter som en bra plan att se hur hon responderar på ökat träningsmängd, och utvärdera vartefter. :heart
Det är lugnt. Ja, det är jättekonstigt. Jag litar ju såklart inte på henne med andra människor ändå utan håller henne borta från barn och varnar veterinärer och djursjukvårdare, men de säger att hon alltid sköter sig jättebra när de har henne utan mig. Fast jag minns inte om de hade munkorg på henne när de klippte klorna när hon var sederad när hon röntgades. Hon skrek så det ekade över hela kliniken, men de sa inget om hon försökte bitas eller inte och jag glömde fråga.
Jag vet inte om hon litar på mig. Jag är ju den som har gjort allt med henne sedan 2019 så jag tycker att hon borde lita på mig, men eftersom pojkvännen är den enda kärleken i hennes liv så vet jag inte. Jag tycker att hon många gånger är extremt svår att läsa av på senare tid. Jag tycker inte att hon alltid har varit det så jag vet inte om det är för att jag både är mer uppmärksam på eventuell smärta och för att jag är rädd för att bli biten eller för att något mer är fel än det vi redan har hittat.
Ja, vi får se hur det utvecklar sig

då ska du ju ringa polisen
Jo jag vet, men vad kommer de göra? Det var inget av ekonomiskt värde där, bara värdefullt för mig. Ringde till fastighetsbolagets kontor men de totalnekade såklart att det är de som har tömt trots att jag vet att de tidigare har slängt saker från förråden för andra hyresgäster

Och jag är så orolig för min lokal igen för brand- och elskyddsmänniskorna som var där var allt annat än glada hur elen ser ut (förståeligt!) men där är det ju jag som har kopplat och inte hyresvärden

Hela huset myllrar av säkerhetsmänniskor som är allt annat än glada. Har släppt in dem till alla utrymmen jag har nycklar till och här är ännu värre skött än jag tidigare trott

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 635
  • Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
440
Senast: miumiu
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 322
Senast: Görel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 864
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka