Fortsätt försöka

• Dagbok
  • Trådstartare Trådstartare Lyan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 252
  • Visningar Visningar 87 081
Tredje dagen med modafinil och jag mår ännu sämre. Är det någon annan som tar eller har tagit den och vet om det kan ta ett tag för den att verka ordentligt? Jag har svårt att hitta någon tydlig information om den. Vet inte om det överlag inte finns så mycket information eller om det är vajsing på min google fu pga väck i huvudet

Och skillnaden mellan när pojkvännen fotar och när jag själv gör det. Båda är oredigerade. Skorna på den ljusa bilden, som pojkvännen har tagit, är en bra bit högre än på den mörka. Ska jag lägga ut den mörka så kommer jag att behöva redigera benen kortare för de ser för långa ut för att vara på riktigt och den ljusa redigerade jag för att inte se ut som en tax
Visa bifogad fil 164510
Förstår vad du menar men gillar ändå den vänstra bilden mer. Du ser gladare ut på den :)

Men det är svårt ta bra bilder. Speciellt på rörliga objekt. Jag höll på för bara någon dag sen försöka ta bra bilder på en häst.
Uppställt gick bra men hagbilderna de blev :rofl:

Undrar om inte han skulle kunna gå ner lite på knä för att få till vinkeln bättre?

Förstår vad du menar men gillar ändå den vänstra bilden mer. Du ser gladare ut på den :)

Men det är svårt ta bra bilder. Speciellt på rörliga objekt. Jag höll på för bara någon dag sen försöka ta bra bilder på en häst.
Uppställt gick bra men hagbilderna de blev :rofl:

Undrar om inte han skulle kunna gå ner lite på knä för att få till vinkeln bättre?
Ja, ansiktet håller jag klart med om. Han sa att jag såg så deppig ut så jag tramsade till det och precis då lyckades han ta en bild. Jag brukar se ut som ett fån men denna gillar jag faktiskt.

Jag skulle ta en söt nosbild på Bella igår och de blev ju allt annat än bra 😅

Han gör det ibland, men det blir oftast ändå inte bra 😕 Vet inte om det är för att han ofta är närmare än vad jag är kameran när jag själv tar bilden. Jag brukar ta bilden längre ifrån för det är lättare att hamna i bilden och inte utanför och sedan zoomar jag in

Snart dags för städning och jag vet inte hur jag ska orka. Hjärtat har börjat rusa igen trots medicinen så jag blir andfådd och svimfärdig så fort jag ställer mig upp 😓

Ja, ansiktet håller jag klart med om. Han sa att jag såg så deppig ut så jag tramsade till det och precis då lyckades han ta en bild. Jag brukar se ut som ett fån men denna gillar jag faktiskt.

Jag skulle ta en söt nosbild på Bella igår och de blev ju allt annat än bra 😅

Han gör det ibland, men det blir oftast ändå inte bra 😕 Vet inte om det är för att han ofta är närmare än vad jag är kameran när jag själv tar bilden. Jag brukar ta bilden längre ifrån för det är lättare att hamna i bilden och inte utanför och sedan zoomar jag in
Jag gör omedvetet alltid någon min. Ser antingen fruktansvärt dryg ut eller ja nånting med munnen jag vet inte vad jag pysslar med 🙈

Men testa det! Att han dels backar något steg och sen tar bilden lite mer nedifrån upp och inte tvärtom. Tror det kommer göra lite skillnad. Vinkar gör så mycket för intrycket

Det blev ingen städning. Alldeles för trött och andfådd 😞 Och idag måste jag lämna tillbaka bilen. Vet inte hur jag ska klara det också

Och skillnaden mellan när pojkvännen fotar och när jag själv gör det. Båda är oredigerade. Skorna på den ljusa bilden, som pojkvännen har tagit, är en bra bit högre än på den mörka. Ska jag lägga ut den mörka så kommer jag att behöva redigera benen kortare för de ser för långa ut för att vara på riktigt och den ljusa redigerade jag för att inte se ut som en tax
Visa bifogad fil 164510
Om du vill fortsätta att fota dig själv och kläder osv så rekommenderar jag starkt att köpa en kamera med rätt objektiv, för olika objektiv ger olika effekt. 85mm tex är verkligen det perfekta porträttobjektivet. Då får du rätt proportioner och inte utdragna foton osv och behöver varken korta eller länga din ben. Då kan man leka runt med vinklar för att det är kul och inte för att man måste.

Om du vill fortsätta att fota dig själv och kläder osv så rekommenderar jag starkt att köpa en kamera med rätt objektiv, för olika objektiv ger olika effekt. 85mm tex är verkligen det perfekta porträttobjektivet. Då får du rätt proportioner och inte utdragna foton osv och behöver varken korta eller länga din ben. Då kan man leka runt med vinklar för att det är kul och inte för att man måste.
Tack för tipset! Fast det är lite mycket pengar för 600 följare på Instagram och äckel på reddit 😅 Eftersom jag inte orkar göra reels så lär jag inte få fler följare heller. Fast det är inte helt positivt att lyckas få något viralt heller när man klär sig alternativt för det är så mycket äckel överallt. Jag följer en tjej som gick från knappt 10k till 120k på typ två månader, men det var nästan bara äckel om man utgick från kommentarerna.
Det är ett par fotografer som har sagt att de jättegärna hade velat fota med mig, men de bor båda alldeles för långt bort. Den ena har jag varit och fotat hos i samband med en marsvinsutställning, men nu orkar jag inte åka så långt längre 😞

Går det inte att blockera äcklerna?
Jo, det gör jag när de dyker upp på Instagram och på reddit har jag stängt av så ingen kan skicka meddelanden till mig. De som håller till öppet brukar moderatorerna blockera från subredditen. De har liksom hundrafemtioelva onlyfanssubreddits att hålla till på så jag fattar inte vad de ska i moderubreddits att göra. Men det är väl just för att det inte är tillåtet som det är roligt

Det gick rätt bra på praktiken. Darrig och svimfärdig men jag var åtminstone där. Jag fixade håret och naglarna i förmiddags för jag vaknade vid 5 och det tog i princip all energi så praktiken tog det sista. Missade en stor fläck i håret och glömde ett moment med naglarna så jag måste färga håret igen och nagellacket kommer troligen att lossna och det känns så drygt när det tog så mycket energi. Just nu vill jag bara att klockan ska var nio så jag kan gå och sova

Fick äntligen hem min rosa glittriga heattransfervinyl idag också, men jag har glömt vad jag skulle ha den till :banghead: Brukar alltid skriva upp alla projekt jag planerar, men det glömde jag denna gången och jag vet att det var något jag såg fram emot att göra 😑

Tack för tipset! Fast det är lite mycket pengar för 600 följare på Instagram och äckel på reddit 😅 Eftersom jag inte orkar göra reels så lär jag inte få fler följare heller. Fast det är inte helt positivt att lyckas få något viralt heller när man klär sig alternativt för det är så mycket äckel överallt. Jag följer en tjej som gick från knappt 10k till 120k på typ två månader, men det var nästan bara äckel om man utgick från kommentarerna.
Det är ett par fotografer som har sagt att de jättegärna hade velat fota med mig, men de bor båda alldeles för långt bort. Den ena har jag varit och fotat hos i samband med en marsvinsutställning, men nu orkar jag inte åka så långt längre 😞
Du kan inte satsa mer på att lägga ut ditt pysslande istället?

Du kan inte satsa mer på att lägga ut ditt pysslande istället?
Jag har funderat på det, men då vill jag göra det mer ordentligt än att bara slänga ut en bild och det orkar jag sällan plus att jag nästan alltid glömmer att fota under tiden jag håller på. Har redan en hel hög outfitbilder som jag inte har orkat lägga ut. Vet inte heller om jag vill ha pysslet på min vanliga Instagram, men den för djuren uppdaterar jag typ aldrig så en ny för pyssel kommer nog att bli samma 😕

Jag har funderat på det, men då vill jag göra det mer ordentligt än att bara slänga ut en bild och det orkar jag sällan plus att jag nästan alltid glömmer att fota under tiden jag håller på. Har redan en hel hög outfitbilder som jag inte har orkat lägga ut. Vet inte heller om jag vill ha pysslet på min vanliga Instagram, men den för djuren uppdaterar jag typ aldrig så en ny för pyssel kommer nog att bli samma 😕
Jag tänker att du nog skulle nå en trevligare målgrupp om du började fokusera mer på ditt pysslande istället, och att det skulle bli en mer positiv upplevelse för dig i längden.

Jag tänker att du nog skulle nå en trevligare målgrupp om du började fokusera mer på ditt pysslande istället, och att det skulle bli en mer positiv upplevelse för dig i längden.
Mitt pyssel ligger på en så låg nivå så jag tvivlar på att jag hade nått ut till fler än vänner och familj med det. Till och med riktigt talangfulla konstnärer och ”pysslare” har svårt att nå ut till en större publik och så som Instagram är uppbyggt nu så kommer det att bli ännu svårare när hashtaggar är i princip värdelösa och exploresidan bara visar stora och redan populära konton 😕

Men jag tänker att det är mest för ens egen skull, jag fotar för min skull också, sen att andra ser är en bonus.

Just nu är det riktigt skitjobbigt 😭 men jag kan inte skriva om varför bara att det är skitjobbigt och det är också jobbigt

Det kanske är lite sent nu, men om du vill får du gärna skriva på pm om det är något du skulle vilja berätta för någon men inte vill skriva ut här.

Hoppas du får en bra natts sömn och att det känns bättre imorgon! :heart

Tack för tipset! Fast det är lite mycket pengar för 600 följare på Instagram och äckel på reddit 😅 Eftersom jag inte orkar göra reels så lär jag inte få fler följare heller.

Fast det är inte helt positivt att lyckas få något viralt heller när man klär sig alternativt för det är så mycket äckel överallt. Jag följer en tjej som gick från knappt 10k till 120k på typ två månader, men det var nästan bara äckel om man utgick från kommentarerna.
Blockera blockera blockera säger jag bara, det som är bra med instagram. Och ha det privat.
Vet inte om man får tipsa här, men tipsar indirekt om att söka TFP fotograferingar grupper på Facebook, det kryllar av kvinnliga trevliga fotografer i dom grupperna. Ta absolut inte någon manlig vid sådana fotograferingar och gör du det gå absolut inte ensam. Du har en stor krets som hade velat fota dig då du har en speciellt stil.

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 711
  • Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
468
Senast: miumiu
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 351
Senast: Görel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 978
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka