Fortsätt försöka

• Dagbok
  • Trådstartare Trådstartare Lyan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 252
  • Visningar Visningar 87 081
Tredje dagen med modafinil och jag mår ännu sämre. Är det någon annan som tar eller har tagit den och vet om det kan ta ett tag för den att verka ordentligt? Jag har svårt att hitta någon tydlig information om den. Vet inte om det överlag inte finns så mycket information eller om det är vajsing på min google fu pga väck i huvudet

Risken med att ha utseende och foton som intresse är att det är en kamp du inte kan vinna. Du kommer att åldras, det kommer att förändra ditt utseende och så länge ungdom är ett skönhetsideal så är det sällan positivt att se de där förändringarna. En sak om man är bekväm med att åldras och äger sin ålder men du verkar ju inte göra det, du är tvärtom redan skitledsen för hur du ser ut på dina bilder. I ditt läge måste man nog antingen acceptera sig själv eller arkivera det där intresset.

@Grazing dina inlägg är så jättekloka!

Jag vill inte kämpa mer 😭 Allt är ändå helt meningslöst så det finns ingen anledning att kämpa! Det kommer aldrig att bli bra! Jag kommer aldrig att få leva! Så varför kan jag inte bara få dö?!

Jag kan/vill inte göra någonting för allt är så meningslöst Jag och pojkvännen skulle iväg men jag ställde in för varför göra meningslösa saker

Samtidigt så håller jag på att bli knäpp av att bara ligga och stirra men det finns inget annat jag kan göra

Imorgon ska jag träffa dem nya samtalskontakten men det är också meningslöst och jag vill bara skita i det. Varför försöka lösa något som redan är hopplöst och förlorat det är bättre att lägga de resurserna på någon som går att hjälpa

Imorgon ska jag träffa dem nya samtalskontakten men det är också meningslöst och jag vill bara skita i det. Varför försöka lösa något som redan är hopplöst och förlorat det är bättre att lägga de resurserna på någon som går att hjälpa
Det låter som att du har haft det extremt tufft den senaste tiden och det är inte konstigt att allt känns så sjukt meningslöst :heart Samtidigt finns det alltid hopp! Även om det inte känns så nu finns det alltid nån slags väg framåt och den nya samtalskontakten kan ju verkligen vara en del i det, från ett utifrånperspektiv låter det inte alllllllss meningslöst att du ska dit, snarare kanske det blir förvånansvärt bra! Dessutom skulle jag vilja säga att just så som det känns just nu för dig gör att du har väldigt stort behov av hjälp, så det är på inga sätt meningslöst! Vården prioriteras utifrån behov, ej hur meningslöst det känns för patienten, så det låter väldigt onödigt att lägga de resurserna på någon annan än dig :)<3

Vill också bara påminna om att även fast allt känns som skit är det inte meningslöst med att åka iväg osv, det känns bara så (inte så bara såklart, det är ju pissjobbigt att hantera) och det är såna små grejer som gör skillnaden för måendet. Sen kanske inte allt blir bra efter en gång men det ÄR värt det även fast det verkligen inte känns så, hjärnan luras <3

Det låter som att du har haft det extremt tufft den senaste tiden och det är inte konstigt att allt känns så sjukt meningslöst :heart Samtidigt finns det alltid hopp! Även om det inte känns så nu finns det alltid nån slags väg framåt och den nya samtalskontakten kan ju verkligen vara en del i det, från ett utifrånperspektiv låter det inte alllllllss meningslöst att du ska dit, snarare kanske det blir förvånansvärt bra! Dessutom skulle jag vilja säga att just så som det känns just nu för dig gör att du har väldigt stort behov av hjälp, så det är på inga sätt meningslöst! Vården prioriteras utifrån behov, ej hur meningslöst det känns för patienten, så det låter väldigt onödigt att lägga de resurserna på någon annan än dig :)<3

Vill också bara påminna om att även fast allt känns som skit är det inte meningslöst med att åka iväg osv, det känns bara så (inte så bara såklart, det är ju pissjobbigt att hantera) och det är såna små grejer som gör skillnaden för måendet. Sen kanske inte allt blir bra efter en gång men det ÄR värt det även fast det verkligen inte känns så, hjärnan luras <3
Jag vet inte. Just nu varken orkar eller vill jag någonting. Allt bara känns kört 😭

Jag vet inte. Just nu varken orkar eller vill jag någonting. Allt bara känns kört 😭
Jag förstår det! Det är inte konstigt det blir så efter att så mycket varit jobbigt sista tiden! :heart :heart Så länge du orkar rent fysiskt tror jag det är bra att gå till samtalskontakten, oavsett hur det känns mentalt, din hjärna är bara väldigt trött och väldigt ledsen och väldigt mycket som gör att det känns tungt just nu och det är inte konstigt:heart Hoppas du kan få lite sömn ikväll och se imorgon:heart

Har ätit alldeles för mycket igen 😞 men vi har iallafall gått en bra promenad idag så jag försöka trösta mig med det, men det är så svårt att inte vara arg på mig själv varje gång jag misslyckas eftersom det är hela tiden 😞 Jag är så orolig för att Bella ska få ont igen också nu när hon har gått längre än vad hon är van vid

Har ätit alldeles för mycket igen 😞 men vi har iallafall gått en bra promenad idag så jag försöka trösta mig med det, men det är så svårt att inte vara arg på mig själv varje gång jag misslyckas eftersom det är hela tiden 😞 Jag är så orolig för att Bella ska få ont igen också nu när hon har gått längre än vad hon är van vid

Du, det hjälper inte ett dugg att vara arg på sig själv. Och det hjälper inte att vara orolig för Bella heller. Försök att bara avvakta och se om hon får ont eller inte, och ta det därifrån.

Det att du ätit mycket i dag känns helt logiskt iom du varit långt nere de senaste dagarna och det med nya samtalskontakten också är krävande. Kanske kan du planera in hur du ska undvika att det samma händer igen nästa gång du har eller har haft en tuffare period, eller så får du acceptera att ibland blir det bara så.

Kram. :heart

Du, det hjälper inte ett dugg att vara arg på sig själv. Och det hjälper inte att vara orolig för Bella heller. Försök att bara avvakta och se om hon får ont eller inte, och ta det därifrån.

Det att du ätit mycket i dag känns helt logiskt iom du varit långt nere de senaste dagarna och det med nya samtalskontakten också är krävande. Kanske kan du planera in hur du ska undvika att det samma händer igen nästa gång du har eller har haft en tuffare period, eller så får du acceptera att ibland blir det bara så.

Kram. :heart
Nej, jag vet, men jag kontrollera det lika lite som jag kan kontrollera andra känslor 😞 och det är så jävla jobbigt eftersom jag aldrig har behövt tänka på kalorier eller träning innan och nu går jag typ upp ett kilo bara jag tittar på en kaka 😞 Idag har jag också ätit alldeles för mycket. Och så mycket ångest som jag lägger på vikten och maten och så går jag inte ens ned något utan jag bara nätt och jämnt håller det stabilt.
Och hela veckan kommer att vara skitjobbig för idag har jag varit hos veterinären med Sirenia och Floor och imorgon är det både städning och så måste jag lämna bilen hos mamma och på torsdag är det praktiken 😓

Tack 💖

Inte mår jag bättre av att jag blev kallad för pedo bait på reddit heller för hur jag klär mig. Jag borde göra av med alla fina kläder och bara köpa stretchbyxor och för stora tröjor att gömma mig i i fortsättningen för det är inte roligt att få höra av jag bryr mig för mycket och att jag är pedo bait 😭

Inte mår jag bättre av att jag blev kallad för pedo bait på reddit heller för hur jag klär mig. Jag borde göra av med alla fina kläder och bara köpa stretchbyxor och för stora tröjor att gömma mig i i fortsättningen för det är inte roligt att få höra av jag bryr mig för mycket och att jag är pedo bait 😭

Men Gud! Nu är jag väldigt fördomsfull, men jag trodde de flesta som hänger på reddit är typ incels?
Dumma och elaka låter de som sagt så iaf...!

• Gilla
Reactions: Sel
Men Gud! Nu är jag väldigt fördomsfull, men jag trodde de flesta som hänger på reddit är typ incels?
Det är lite min erfarenhet av Reddit, har aldrig gillat att vara där för det är inte så trevliga typer. Men jag har heller aldrig riktigt förstått hur det fungerar..

Det är lite min erfarenhet av Reddit, har aldrig gillat att vara där för det är inte så trevliga typer. Men jag har heller aldrig riktigt förstått hur det fungerar..
Detta var på ett subreddit för outfits för kvinnor. I vanliga fall brukar de subredditsen ta bort sådana inlägg men det har de inte gjort här av någon anledning så jag raderade hela mitt inlägg. Där finns jättemånga roliga subreddits för både mode och djur, men jag har stängt av så ingen kan skicka PM eller andra meddelanden till mig för där finns rejält många äckel tyvärr

Bild och kommentarer. Är den outfiten så illa? Jag är inte ute efter att någon ska bli attraherad av mig utan jag klär mig i vad jag tycker är fint och roligt. Jag har redan pojkvän så det finns ingen anledning att vilja attrahera någon. Det är inte helt ovanligt att det kommer fram folk, främst kvinnor, som tycker att mina kläder är fina. Ofta 60+ som säger att de önskar att de hade möjligheten och modet att klä sig liknande när de var yngre. Negativ uppmärksamhet får jag oftast av gamla gubbar och tonårskillar
IMG_1453.webp

Senast ändrad:
Och skillnaden mellan när pojkvännen fotar och när jag själv gör det. Båda är oredigerade. Skorna på den ljusa bilden, som pojkvännen har tagit, är en bra bit högre än på den mörka. Ska jag lägga ut den mörka så kommer jag att behöva redigera benen kortare för de ser för långa ut för att vara på riktigt och den ljusa redigerade jag för att inte se ut som en tax
IMG_1454.webp

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 711
  • Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
468
Senast: miumiu
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 351
Senast: Görel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 978
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka