Förträngda minnen...

Sv: Förträngda minnen...

KL
Det där med barndomsminnen.
Jag har minnen från två års ålder.
Där börjar minnena och jag minns dem hyfsat kronologiskt.
Vad skumt att så många inte minns.
Eller skumt och skumt, tänk att det kan vara så olika.
 
Sv: Förträngda minnen...

*kl*

Angående att minnas saker, självklart minns man inte allt, själv har jag väldigt dåligt minne:p

Det man talade om här var när t ex mord och svåra övergrepp helt plötsligt kommer upp i minnet igen, efter många år. Att man inte skulle minnas alla dessa mord som Quick dömdes för (trots att han inte kunde peka ut en enda brottsplats!) är visst helt osannolikt.

I USA accepteras inte längre (sen 20 år tillbaka!) bortträngda minnen som "bevis" i rätten.....
 
Sv: Förträngda minnen...

Visst kan minnet suddas ut vid obehagliga och hemska situationer. Min dotter var 6 månader när min mor plötsligt och helt oväntat dog. Detta trauma har gjort att jag inte kan minnas, har inga som helst minnesbilder, av hur min dotter började krypa, gå etc vilket jag har med de andra barnen. (Ett före och ett efter). Den perioden är bara ett svart hål i min hjärna känns det som. Det är inte bara min dotter jag inte minns utan det finns ingenting! Men ett barns uppväxt brukar ju finnas i ens minnesbilder, men nej det är tomt.:(
 

Liknande trådar

Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
464
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 531
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
599
Senast: movi
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 010
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp