Försvunnen ponny

Sv: Försvunnen ponny

Gud va hemskt.. vet ärligt talat inte vad jag skulle göra om detta hände med min älskade ponny! hoppas allt löser sig

Tasja skrev:
Jag är helt faschinerad av vad man begär av Polisen. Börja i rätt ände och krav av politikerna mer pengar så vi kan skicka ut fler Poliser i yttre tjänst.

Yess box :) En polis är en polis är en polis... de kan väl inte hjälpa att de är underbemannade :mad:

Påminner mej om en tant som äger X antal hästar och ponnyer, lever på att hyra ut dem till olika personer..
Hon hyrde ut en av sina hästar, med kontrakt på när den skulle vara tillbaks osv..
Hon fick inte tillbaks hästen, fodervärden vägrar, har till och med bytt namn på hästen från Paradox till Parahada.. Tanten vet vart personen bor, men får inte lagen på sin sida att hämta hem sin häst.. Polisen gör i stort sett ingenting heller......

Man måste ju vara dum som betalar dyra pengar för hästar när det tydligen finns betydligt billigare sätt :crazy: :crazy:

Nu när han tydligen skall vara i perfekt skick skall hon lämna tillbaka honom, men mot ekonomisk kompensation så jag får väl vackert betala så detta kommer ur världen någon gång :confused: :cry: .

Hur har det gått med dom andra hästarna hos henne tänker då mest på den gulbruna connemara stot...

...Är inte längre försvunnen!!! :banana: :banana: :banana:
Han är räddad!!! :bump:
Ikväll hämtades han hem av goda vänner till Aldente igen(som bett mig skriva detta-för hon ligger på BB och har fått en son idag!!! :love: :banana: ) två tuffa tjejer och två mkt välbyggda killar åkte dit ikväll och fick med hästen hem!!! :devil:
Inte helt utan liv,men ändå...

Aldente hälsar att hon skriver mer om det sen, och tackar för allt stöd alla gett henne genom dessa månader då ponnyn varit utom räckhåll för henne!!!

Ikväll korkar vi upp champagneflaskorna runt om i Halland!!! :banana: :banana: :banana:

Vad skönt att höra!!! :bow: :banana:
Har följt denna tråd ett tag nu, himla bra att det löste sej!

Grattis till Aldente igen för sonen och tillbaka tagen ponny :banana: :banana: :bump: :bump:

Skönt att hon fått hem ponnyn och grattis till sonen! :)

Jag ska hälsa henne detta, när jag ska till BB idag och "gosa" med den lille,,, :) Hon mår bra nu, och kan äntligen glädja sig åt sitt barn och att hennes ponny kommit hem... :D
Ska kolla igenom honom idag ordentligt, men han såg ganska OK ut vid "snabbkiken" igårkväll... :devil:

DETTA KÄNNS SÅÅÅÅ JÄVLA "GÖÖÖÖTT" :banana: :banana: :banana:

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 909
Senast: Mabuse
·
F
Ekonomi & Juridik Jag köpte för tio år sedan en ponny av en vän, eller rättare sagt vännens dåvarande sambo. Det var hans dotter som red ponnyn och sedan...
2
Svar
22
· Visningar
4 412
Senast: Flyleaf
·
L
Ekonomi & Juridik OBS – KOPIERA INTE NÄR DU SKRIVER SVAR pga LÅNGT INLÄGG – gör en egen sammanställning med TIPS / RÅD – Tack !!!! Förvirringen känns...
2
Svar
24
· Visningar
5 941
Senast: Lyckan i Halland
·
Hästmänniskan Börjar tvivla på om jag någonsin kommer att "bli av med" min häst :cry: Köpte henne för bara 2 år sen. Det sa klick på en gång...
2
Svar
26
· Visningar
6 293
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Barmarksdrag/canicross