Försvunnen ponny

Sv: Försvunnen ponny

Hera skrev:
YES!!!! :banana:
Där fick det :devil: :a aset som hade honom gömd.....

Ja... nu har hon ju ingen "hållhake" kvar...dax att kravla sig ner i träsket #"forever" kanske :devil: :D men sådan tur har väl inte Halland...och sverige...och resten av världen... :devil: :rofl:
Nä, skämt och sido. Hästen är räddad, matte mår bra igen.

Vill skriva såååå mkt om den här historian, men vet att Aldente håller på att "förgås" av hemlängtan där på BB avdelningen...Och hon vill berätta massor om hur det egentligen gått till...

Så håll ögon och öron öppna...snart kommer "The true story"...

Och den är häpnadsväckande,skrämmande och nästan så otrolig att man tror att den inte är sann...

Darina skrev:
hur har det gått med en sjuka hästen som vart stulen? :confused:

Vilken???

Den ponnyn vi hela tiden kämpat för, har ett allvarligt tandfel som måste åtgärdas med jämna mellanrum om det är det du far efter... :confused:

Hej!

Om du menar ett åringen som blev stulen ur stallet (bandagerat ben) så stod det i Ridsport att den fortfarande är spårlöst borta!

Mvh / Fia

Ja,just ja, det var den också, läste i senaste ridsport att den fortfarande är spårlöst väck!!! Helt otroligt!!!
Var ju någon islandshingst dom hittat också med ett spännband så hårt åtdraget runt halsen att han höll på att kvävas...de trodde någon förskt stjäla honom också!!!
Vet inte vad man ska göra med oseriösa (häst)människor??? Det enda är att vi alla vägrar ha med deras hemska verksamheter att göra, så försvårar vi iallfall för dom rejält!
Att stjäla/undanhålla andra människors egendom är kriminellt, och mkt lågt! Någon kallade dessa människor för mindre värda än en "kråkåtel".... och det vill inte säga lite det!!!

Det stämmer den hästen är fortfarande borta och jag tror nog inte att de får tillbaka den heller om jag ska vara ärlig har gått för lång tid nu känns det som . Pratade med ägaren häromdan , inge kul för henne alls men hon har väl börjat ställa in sig på att aldrig få se han igen .

Hejsan alla underbara människor, Stödet härifrån har betytt mkt :love: .

Jag kom hem ifrån BB igår em och var bara hemma och vände och åkte sen för att titta på MIN ponny. Nu är han badad och avmaskad och får kunglig omvårdnad av sina räddare. Så det går ingen nöd på honom för tillfället.
Tyvärr så är han inte i närheten av det skick han var i när han lånades ut för ca ett år sedan. Jag har bestämt för mig att det var en välmusklad liten (80cm) 8årig hingst med bullig rumpa , hingstnacke, massor med man och svans och lagom med stoppning över reven.
Detta var inte vad jag fick tillbaka :confused: :cry: :cry:

Nu fick jag KÖPA tillbaka en liten totalt omusklad stackare med bitmärken på ryggen och avkliad svans som går till hasen, nykippt var han visserligen men man kan ju undra varför. Han kliade sig som en galning dom första dagarna men det har lugnat sig troligen pga mask eller proteinförgiftning.

Men jag är glad att han är borta ifrån denna sjuka människa så jag kan koncentrera mig på mina barn.
Min lille son föddes med navelsträngen två varv runt halsen och en knut på men är som väl är oskadd. Kan detta vara för att mamma varit lite arg under graviditeten kanske????

Tack igen, alla //Aldente

aldente igen skrev:
Nu fick jag KÖPA tillbaka en liten totalt omusklad stackare med bitmärken på ryggen och avkliad svans som går till hasen, nykippt var han visserligen men man kan ju undra varför. Han kliade sig som en galning dom första dagarna men det har lugnat sig troligen pga mask eller proteinförgiftning.

Kan intyga detta!!! Förresten, det är vi väldigt många som kan göra!!!

aldente igen skrev:
Men jag är glad att han är borta ifrån denna sjuka människa så jag kan koncentrera mig på mina barn.
Min lille son föddes med navelsträngen två varv runt halsen och en knut på men är som väl är oskadd. Kan detta vara för att mamma varit lite arg under graviditeten kanske????

Tack igen, alla //Aldente

Men du är väl aldrig arg??? :confused: :crazy: :angel:
Skönt att allt gick bra, så att du kan få lugn och ro!!!

Livet är mycke lättare utan onödiga bekymmer. Ser fram imot att få se bägge små killarna. Den ene för att han ska visst vara en riktig sötnos och den andre för att min dotter inte ska tjöta hål i huvudet på mig. Både Flisan och Julia längtar SÅÅ mycke.

Ja den lilla nya människan verkar vara en riktigt positiv bekantskap, han mest äter, skiter och ligger och drömmer sköna drömmar :love: :D för han flinar ofta. Kan ligga i vagnen flera timmar och vara nöjd med att mamma ängnar sig åt syster-trots :D .

Vi får väl försöka täta hålet i veckan ,jag skall ringa hästhotellet ikväll.

Till ancan - Nej jag är aldrig arg :devil: men har jag råkat bli det i alla fall så är jag farlig :cool: :devil: ,och djävligt långsint :mad: .

Du lånade ut den och fick köpa tillbaka den :confused:

Skönt att han får vård & kärlek :bow: :bow:

Lycka till med lillkillen :D

Ja...vad gör man inte för att rädda en älskad ponny från vanvård ???

Vad hade ni andra gjort??? Hur hade ni sett till att er ponny kom tillbaka???

Jo ,nu skall jag försöka skriva så mkt som möjligt när jag har tid (gubben på jobbet ,dotter hos farmor och lillen sover). :bump: VARNING jÄTTELÅNGT :bump:

Den 27 April förra året var häst tandläkaren här och kollade mina hästar. Då hade jag ett fullblod 17år, fullblod+PRE 3år ,hbl 10år och förstås huvudpersonen i dramat Lilleman 8år med en gammal tandskada där en framtand växer som ett L.

Halvblodet var dräktigt och hade varit riden under vintern och hade problem med tänderna, fullblodet har hakar som måste skötas och framtänder som måste kollas varje år pga krubbitning, korsningen skulle ridas in så han skulle också få en översyn (hade kvarsittande mjölktänder) ,tandis fick kolla på shettisen och han bedömdes som ganska akut men jag hade inte råd med han också och han hade aldrig bett i munnen så vi bestämde en senare tid.
Lillen är ju inte svår och lasta så jag skulle boka tid när han skulle till en vän till mig någon månad senare.
Några dagar efteråt pratade jag med en kompis (nu fd) och hon erbjöd sig att fixa (och betala)tandläkar besöket mot att hon fick låna honom till att kolla brunster. Då jag inte hade någon direkt nytta av honom själv så tyckte jag det var ett bra erbjudande och hon hämtade hästen.

Några månader gick och hon började prata om att hon ville köpa honom och olika bytes förslag diskuterades. Bland annat pratades det om ett korsningsföl som skulle födas -05 blivande B-ponny.
Jag ville att det skulle skrivas kontrakt på men det rann alltid ut i sanden. Jag hörde aldrig något om tandläkare men ville inte tjata om det. Har senare hört att hon bokat tid flera ggr men aldrig dykt upp.

I november köpte jag ett 4 årigt mountainsto till min dotter och då sade jag till att något föl var jag inte intresserad av längre.
Då föreslogs en betäckning med hennes importerade wm unghingst, javisst sa jag bara han visas på officiell Premiering.
Jag fixade anmälningspapper och hon skulle skicka dom. Jag påminnde flera ggr. Lovade att hon gjort det men när jag ringde SPAF hade dom inte fått in någon anmälan.
Dagen innan premiering ringer hon och säger att visaren lämnat återbud och han kommer inte visas..........forts. följer :banana:

Och vi som har varit med från början kan bara säga: _det blir bara värre och värre... :crazy: :cry:

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 909
Senast: Mabuse
·
F
Ekonomi & Juridik Jag köpte för tio år sedan en ponny av en vän, eller rättare sagt vännens dåvarande sambo. Det var hans dotter som red ponnyn och sedan...
2
Svar
22
· Visningar
4 412
Senast: Flyleaf
·
L
Ekonomi & Juridik OBS – KOPIERA INTE NÄR DU SKRIVER SVAR pga LÅNGT INLÄGG – gör en egen sammanställning med TIPS / RÅD – Tack !!!! Förvirringen känns...
2
Svar
24
· Visningar
5 941
Senast: Lyckan i Halland
·
Hästmänniskan Börjar tvivla på om jag någonsin kommer att "bli av med" min häst :cry: Köpte henne för bara 2 år sen. Det sa klick på en gång...
2
Svar
26
· Visningar
6 293
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar