Försvunnen ponny

Sv: Försvunnen ponny

aldente igen skrev:
Har idag fått reda på två personer som hon har försökt sälja hästen till, plus att en som köpt en annan ponny av henne har det ingått en betäckning av MIN lille hingst och det står i köpekontraktet :confused: . Människan är skvatt galen inget gör mig förvånad längre. Är inte hästen överlämnad senast måndag åker jag till polisen.

Hur hade det gått nu då, är hästen överlämnad eller har du gjort en polisanmälan?

Skulle bli fly förbanad on nån kom inklampade i mitt stall och jag skulle annmäla det presis som om dom hade gått in i huset.

Nu är ju vårat bonigshus och stall i hoppbygnda men även om stallet skulle vara en bit i från huset så hade jag ändå riagerat på samma vis.

kram

Fager skrev:
Skulle bli fly förbanad on nån kom inklampade i mitt stall och jag skulle annmäla det presis som om dom hade gått in i huset.
Nu är ju vårat bonigshus och stall i hoppbygnda men även om stallet skulle vara en bit i från huset så hade jag ändå riagerat på samma vis.kram

Men du skulle inte bli fly förbannad om du blev nekad att hämta hem din egen häst, eller??? :confused: :eek:

:eek: POLISAMÄL NU!
Om hon ska minska antalet hästar så kommer hon ju hellre försöka sälja ponnyn än lämna tillbaka den verkar det som..

Åh honom läste jag om i Hallansposten :cry: Stackars lille och stackars ägaren, hoppas han kommer tillbaks!!

Hej.. Har du fått hem din ponny?
Vet du hur det gått för dom andra hästarna som står hos henne?

al dente hur går det med ponnyn, vad häder vi väntar med nyfikenhet och otålighet. :bump:
Kom det månde en bebis emellan????

Apo

Svarar för Aldente igens räkning...

Det jobbas på fallet...

Det är otroligt många människor här runtom i nejden som är engagerade i det hela...

En lösning kommer säkert snart, det måste vi alla hoppas o tro på...

Håller tummarna för Rosenlunds vän och för aldente igen! Hoppas att hästarna kommer tillrätta!
Det är ju så att man blir mörkrädd! :mad: När det inte "hjälper" hur försiktig man än är (tänker på Masse). Trots allt är det bra att få höra om sådant här, alltid lär man sig något....

Jag är förvånad över hur lusfräcka mänskligheten kan vara.

Vägra lämna tillbaka någon annans ponny?
Och att stjäla någons unghäst?

Har folk inga skrupler i kroppen???!!!!! :mad:

mitt är mitt & ditt är ditt, man behåller bara inte någon annans saker hur som helt.!!

Jag blir VANSINNIG!!!!

Lycka till med ponnyn, hoppas verkligen att du han tillbaka.

Önskar även den som blivit av med sin åring får den tillbaka & att personerna som stulit den får ett rejält straff som te.x avhuggna kleptoman händer!!
:mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

nej stackars dej och din lilla ponny hoppas att du får tillbaks den snart! :mad: fan vilken jävla kärring hon är jag skulle ha åkt dit och tvinga henne säga vart hästen är någon stanns sen skulle hon få krypa på sina bara knä och be om att ja inte skulle göra en polis anmälan!! och ja skulle ta kontakt med tidningen och berätta vad som har hänt ja skulle ge ut hennes för och efternamn så alla skulle få veta vilket äckel hon är! :devil:
lycka till :smirk:

Polisen sköter inte sådana här fall utan det är kronofogden eller tingsrätten och dom är inte så snabba. Vi hoppas att detta skall lösa sig ändå.
Det behövs ingen tidning, hon har skaffat sig ett :devil: rykte alldeles på egen hand.

Man blev ju lite skraj när hennes häst försvann först då det är min granne hm och jag har ju alla mina hästar gående ute ju med föl och allt , men här kan man ju nästan tro att de hade sett ut vilken häst som skulle tas ju då det var den *sjuka* hästen som blev stulen och ingen av de friska .......

Men jag tycker också det är dåligt att inget händer som sagt polisen får man ingen hjälp av...

Om det inte finns ett enda spår vad tycker du Polisen ska göra? Finns inget att gå efter så kan dom inte göra så mycket. Tyvärr finns inte resurser så det räcker att åka Sverige runt och leta efter en brun ettåring. Vad säger att den ens är kvar i Sverige?

Jag är helt faschinerad av vad man begär av Polisen. Börja i rätt ände och krav av politikerna mer pengar så vi kan skicka ut fler Poliser i yttre tjänst.

åh va jobbigt =( jag håller tummarna hårt för att allt ordnar sig och du får tillbaka den lille snart!!!

hm kan väl iof sig hålla med , men jag kan ge ännu ett exempel som gäller hästar .
Min systers dotter var ute och red med sina hästar den ena ramlade av och hästen srpang hem precis som de faktiskt burkar göra men på vägen blev den på körd av en bil, hästen blev allvarligt skadad och de ringde polisen men de kom inte ut just pga att det bara var en häst som blev skadad och inga personer . Kan jag faktiskt tycka är dåligt av polisen då man faktiskt vill kanske ha en riktigt rapport till försäkringsbolagen och det skulle bli problem (som det ofta blir)

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 909
Senast: Mabuse
·
F
Ekonomi & Juridik Jag köpte för tio år sedan en ponny av en vän, eller rättare sagt vännens dåvarande sambo. Det var hans dotter som red ponnyn och sedan...
2
Svar
22
· Visningar
4 412
Senast: Flyleaf
·
L
Ekonomi & Juridik OBS – KOPIERA INTE NÄR DU SKRIVER SVAR pga LÅNGT INLÄGG – gör en egen sammanställning med TIPS / RÅD – Tack !!!! Förvirringen känns...
2
Svar
24
· Visningar
5 941
Senast: Lyckan i Halland
·
Hästmänniskan Börjar tvivla på om jag någonsin kommer att "bli av med" min häst :cry: Köpte henne för bara 2 år sen. Det sa klick på en gång...
2
Svar
26
· Visningar
6 293
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Göra i Danmark
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Adventskalendertråden 2024