Försvunnen ponny

Sv: Försvunnen ponny

Jag håller med!!! Vi lägger ner det hela här på sidan för tillfället, OCH HOPPAS ATT VI SLIPPER TA UPP FÖRHÅLLANDEN DÄR BORTA FLERA GÅNGER!!! Men det beror ju helt o hållet på hur det sköts. :crazy:
Just nu är där inte så många hästar gående på gården (och på hennes beten), vet att hon sålt någon men har "lånat" ut de flesta...ja, de kan ju inte få det sämre iallfall!

hoppas nu alla ni andra hjälper oss att hålla tummarna för att det finns LITE vett och förnuft kvar där borta, så att hon insett att allt blir bättre om hästantalet sjunker drastiskt...för då har hon ju råd att köpa BRA hö och kraftfoder åt ALLA hästarna...inte bara åt tävlingsponnyerna...

Det som glädjer mig mest 'är att dottren numera mår bättre och har fått betydligt mindre arbetsbörda!!! PUSS PÅ DIG GUMMAN... du vet att vi tänker på dig ALLTID!!!

*knappen*

Gammal tråd som jag följde men missade upplösningen på :p
Vad bra att det vart som det vart iallafall :D

Jag sålde lillkillen i höstars då han var i så dåligt psykiskt och fysiskt skick att jag bara grät när jag såg honom.
Tyvärr hade jag inte den tid han krävde för en lyckad rehablitering.

Jag satte ut annons som jag tog bort efter några dagar,då jag tyckte det var bättre att avliva. Några dagar efter det ringde hans räddare som köpte honom trots allt. Dom hade en för mig godtagbar plan med hästen.

033.jpg

Ha ett lyckligt liv Lilleman!:love:

Bör kanske tillägga att kortet är taget hemma i trädgården före denna historia.....

För nyfikna; Om hästen är utlånad blir det aldrig tillgreppsbrott, dvs. stöld etc. eftersom det kräver olovligt tagande av hästen. Om man får hästen pga avtal om utackordering tar man den inte. Däremot kan det röra sig om förskingring.

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 909
Senast: Mabuse
·
F
Ekonomi & Juridik Jag köpte för tio år sedan en ponny av en vän, eller rättare sagt vännens dåvarande sambo. Det var hans dotter som red ponnyn och sedan...
2
Svar
22
· Visningar
4 412
Senast: Flyleaf
·
L
Ekonomi & Juridik OBS – KOPIERA INTE NÄR DU SKRIVER SVAR pga LÅNGT INLÄGG – gör en egen sammanställning med TIPS / RÅD – Tack !!!! Förvirringen känns...
2
Svar
24
· Visningar
5 941
Senast: Lyckan i Halland
·
Hästmänniskan Börjar tvivla på om jag någonsin kommer att "bli av med" min häst :cry: Köpte henne för bara 2 år sen. Det sa klick på en gång...
2
Svar
26
· Visningar
6 293
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar